وام ازدواج ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴: جزئیات پرداخت / آخرین اخبار مربوط به مبلغ و شرایط پرداخت / وام روستایی ازدواج

اجتماعی 🔥 ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ۸ دیدگاه

وام ازدواج ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴: آخرین اخبار مربوط به شرایط پرداخت، مبلغ و تعداد ضامن وام ازدواج

وام ازدواج ۱۴۰۳ / وام ازدواج ۱۴۰۴: در این مطلب از بخش اخبار اجتماعی و اقتصادی وبسایت نایریکا به وام ازدواج, مبلغ وام ازدواج, شرایط وام ازدواج, تعداد ضامن, وام ازدواج سال ۱۴۰۳, وام ازدواج ۱۴۰۴, ثبت نام وام ازدواج بانک ملی, وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی, وام ازدواج ۱۴۰۴ می پردازیم.

این مطلب با جدیدترین اخبار مربوط به وام ازدواج به روز می شود.

با ما همراه باشید.

وام ازدواج, افزایش وام ازدواج, پرداخت وام ازدواج, تعداد ضامن برای وام ازدواج, شرایط وام ازدواج, شرایط پرداخت وام ازدواج, ثبت نام وام ازدواج, مهلت ثبت نام وام ازدواج, مبلغ وام ازدواج, شرایط وام ازدواج, وام ازدواج سال 98 و 99, وام ازدواج ۹۸و ۹۹, وام ازدواج 98 و 99, ثبت نام وام ازدواج بانک ملی, وام ازدواج 80 میلیونی, وام ازدواج 30 میلیونی

وام ازدواج, افزایش وام ازدواج, تعداد ضامن برای وام ازدواج, شرایط وام ازدواج, شرایط پرداخت وام ازدواج, ثبت نام وام ازدواج, مهلت ثبت نام وام ازدواج, مبلغ وام ازدواج, وام ازدواج سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴, وام ازدواج ۱۴۰۴, ثبت نام وام ازدواج بانک ملی, وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی

جزئیات وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۱/۴

آقا زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال، هر نفر ۳۵۰ میلیون تومان

سایر افراد هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان، بازپرداخت ۱۰ ساله با سود ۴ درصد

وام ازدواج ۱۴۰۳

وام ازدواج ۱۴۰۳


وام ازدواج ۱۴۰۳

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ نیز همانند سال های پیش با توجه به سن و شرایط خاص زوجین مشخص می شود. آقایانی که بالای ۲۵ سال سن دارند وام ۳۰۰ میلیونی به آن ها تعلق می گیرد. اما برای آقایان با سن کمتر از ۲۵ سال این عدد ۳۵۰ میلیون تومان است. مبلغ وام ازدواج برای خانم های بالای ۲۳ سال ۳۰۰ میلیون تومان و برای خانم های زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط احراز و دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ تفاوتی با سال های گذشته نداشته است. زوجین باید تابعیت کشور عزیزمان را داشته باشند و چنانچه در خارج از کشور سکونت داشته اما عقدشان در داخل ایران یا داخل سفارت ثبت شده باشد. تاریخ عقد متقاضیان باید پس از ۱/۱/۱۳۹۹ باشد. هیچ یک از زوجین قبلا نباید وام ازدواج دریافت کرده باشند. تعداد ضامنین به شرایط بانک ها بستگی دارد و می تواند بسته به شرایط متقاضی متفاوت باشد. آدرس محل سکونت و کد پستی متقاضیان باید دقیق و صحیح باشد.

مدارک مورد نیاز نیز تغییری نکرده است.

جهت اخذ وام ازدواج کلیه زوجین موظف هستند تا در سامانهve.cbi.ir  ثبت نام نمایند و مراحل را طبق سایت پیش روند تا جایی که در صورت نبودن خطا و صحیح بودن اطلاعات سامانه یک کد رهگیری برای متقاضیان ارسال کند.

پس از دریافت کد رهگیری، هر متقاضی با ورود به سایت مربوطه وضعیت ثبت نام خود را بررسی می نماید و پس از آنکه شعبه بانک مورد نظر برای ایشان مشخص شد، با در دست داشتن مدارک کامل به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به ادامه ثبت نام خود به صورت حضوری اقدام می نماید.

بدیهیست هر گونه تاخیر در روند پرونده متوجه شخص متقاضی بوده و بانک مسولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

همچنین مشخص شدن شعبه بانک به معنای تایید شرایط جهت اخذ وام نمی باشد، و متقاضی موظف است مدارک و ضامنین خود را طبق قرار مشخص شده به بانک ارائه داده و پس از تایید شعبه، وام به مرحله ی پرداخت راه می یابد.


وام ازدواج ۱۴۰۲:

می دانیم که مسئله ازدواج همواره یکی از چالش های اساسی جوانان است و شرایط نا مناسب مسکن، کار، جهیزیه و …. همه دست به دست هم می دهند تا این مهم را در بعضی مواقع حتی نا ممکن سازد.

از سال ۱۳۸۸ برای حمایت از جوانان در امر ازدواج و کمک به بهبود شرایط، تسهیلاتی در قالب قرض الحسنه برای زوج ها در نظر گرفته شد که قصد داریم تا اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

برای تسهیل در روند دریافت وام ازدواج ابتدا سامانه ای راه اندازی شد با عنوان سامانه اینترنتی قرض الحسنه ازدواج که زوجین در آن اقدام به ثبت نام می نمایند و مراحل را یک به یک جلو می روند تا به بانک مورد نظرشان ارجاع داده شوند. این سامانه با آدرس ve.cbi.ir در دسترس می باشد.

در آغاز راه تنها ۱۱ بانک دولتی حضور داشتند که امروزه این مشارکت به ۳۲ بانک رسمی کشور رسیده است.

اما برای احراز شرایط اخذ وام لازم است تا نکاتی را به شما متذکر شویم.

شرایط اخذ وام

یکی از پیش شروط لازم برای دریافت این تسهیلات کمتر بودن سن زوجین از ۵۰ سال است.

دیگر شرایط اخذ وام ازدواج دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران است.

پیش از آنکه به طور تکمیلی در باره شرایط اخذ تسهیلات ازدواج صحبت کنیم، به مبلغ وام اشاره خواهیم کرد.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

در ردیف بودجه سال ۱۴۰۲، مبلغی که برای تسهیلات ازدواج در نظر گرفته شده است مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان به ازای هر زوج می باشد که البته ابتدا باید شرایط لازم جهت دریافت تسیلات را دارا باشند.

نحوه بازپرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ (تعداد اقساط و سود، تاریخ سررسید اولین قسط)

در خصوص نحوه بازپرداخت تسهیلات ازدواج بازه زمانی ۱۰ ساله مطابق با ۱۲۰ قسط در نظر گرفته شده است. این تسهیلات با سود ۴ درصد ارائه می شود و سر رسید اولین قسط یک ماه پس از پرداخت وام می باشد. در اخذ وام ازدواج همانطور که پیشتر هم اشاره شد تلاش بر این بوده که کمکی برای تسهیل در امر ازدواج باشد، لذا به منظور تامین رکن ضامن، بانک ها موظفند از حساب یارانه ای یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه یک آن ها و یا از سایر دارایی هایی که احراز شود، استفاده نمایند، در خصوص افرادی که واجد هیچ یک از موارد بالا نباشند بانک تنها به اخذ یک فقره سفته و معرفی یک نفر ضامن از سوی وام گیرنده باید اکتفا کرده و وام ازدواج را پرداخت نماید.

اما با توجه به شرایط خاص ایثار گران عزیز کشورمان، مبلغ در نظر گرفته شده برای وام ازدواجشان دو برابر افراد عادی است که معادل ۳۶۰ میلیون تومان می باشد. در مورد زوج های فرزند ایثارگری که سن زوج زیر ۲۵ سال باشد و زوجه زیر ۲۳ سال این مبلغ به ۴۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است در موارد ایثارگری نسبت به بازپرداخت تسهیلات تغییری ایجاد نشده است و شرایط بازپرداخت ۱۰ ساله و طی ۱۲۰ قسط می باشد. کارمزد تسهیلات نیز همان ۴ درصد محاسبه می شود.

یکی از نکات حائز اهمیت این است که مقرر گردیده، هر ایرانی که ازدواج کند و متقاضی وام ازدواج باشد این تسهیلات به ایشان ارائه گردد حتی اگر ازدواج دوم و یا بیشتر باشد، مشروط بر اینکه پیش تر اقدام به دریافت نکرده باشد. به طور اختصار هر متقاضی تنها یکبار می تواند از تسهیلات ازدواج بهره مند گردد.

مدارک مورد نیاز

اما در خصوص مدارک و شرایط دریافت وام ازدواج پیشتر مواردی مطرح گردید در ادامه مدارک مورد نیاز را برایتان شرح می دهیم.

زوج و زوجه باید دارای کارت ملی باشند خواه موقت یا دائم

اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه های زوجین، اصل شناسنامه های ضامنین، اصل کارت ملی ضامنین، کد پستی ده رقمی و آدرس دقیق محل سکونت زوجین از موارد دیگری است که هنگام مراجعه به بانک متقاضیان موظف به ارائه آن می باشند.

برای ثبت نام جهت اخذ وام ازدواج، لازم است تا از طریق وب سایتی که در ابتدای مطلب معرفی گرید، توسط هر یک از زوجین ثبت نام انجام گردد. کلیه متقاضیانی که  تاریخ عقدشان بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ بوده و تاکنون نسبت به اخذ وام ازدواج اقدام نکرده اند می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. پس از ورود به سامانه مذکور متقاضیان باید نسبت به پر کردن یک فرم با اطلاعات صحیح اقدام نمایند که در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام سامانه به متقاضی یک کد رهگیری ۱۰ رقمی ارائه می کند. این کد کاملا محرمانه بوده و تنها به فرد ثبت نام کننده تعلق دارد. پس از دریافت کد، متقاضیان باید پس از طی شدن زمان مورد نظر جهت بررسی وضعیت ثبت نام خود و همچنین دریافت اطلاعات شعبه بانک مربوطه جهت اخذ تسهیلات به همین سامانه مراجعه نمایند و درصورتی که شعبه بانک احراز شده باشد با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به به شعبه مراجعه نمایند و فرآیند دریافت تسهیلات را به صورت حضوری پیش ببرند.

این نکته نیز بسیار اهمیت دارد که چنانچه در زمان مقرر متقاضیان به شعب مشخص شده مراجعه ننمایند، این عدم حضور آن ها به منظور انصراف از دریافت تسهیلات قلمداد شده و بانک هیچگونه مسولیتی در قبال آن نخواهد داشت. پس نسبت مقتضی است متقاضیان نسبت به زمان های مقرر دقت لازم را به عمل آورند.


پرداخت وام ازدواج زیر سایه اقتصاد دستوری

تاکید دولت و بانک مرکزی بر پرداخت وام‌های تکلیفی چه عواقبی دارد؟

۱۴۰۲/۱۲/۱۵

مدت‌هاست که مثلث بانک مرکزی، دولت و مردم، بانک‌ها را در منگنه گذاشته‌اند و خواستار تسهیل و تسریع پرداخت وام‌های تکلیفی، از جمله وام ازدواج هستند. چراکه به زعم کارشناسان، دولت‌ها و بانک مرکزی‌، نه تنها از این وام‌ها به عنوان ابزاری برای اعمال سیاست‌های اجتماعی بهره می‌برند، بلکه آنها را عاملی برای افزایش محبوبیت خود بین مردم می‌دانند.

نرخ‌های سود ناچیز در مقایسه با نرخ تورم کشور و همچنین دوره‌های بازپرداخت طولانی این تسهیلات سبب شده وام ازدواج و فرزندآوری نیز فرصتی جذاب برای مردم و واجدان شرایط باشد؛ طوری که بازار پرتب‌وتابی تحت عنوان خرید و فروش وام ازدواج و دیگر وام‌های مشابه ایجاد شده است.

دولت و بانک مرکزی در ماه‌های اخیر بر افزایش پرداخت تسهیلات تکلیفی به‌ویژه وام ازدواج تاکید فراوانی داشته‌اند. اما علت این تاکید چیست و چه نتایجی دارد؟| تجارت‌نیوز


دستور بانک مرکزی برای تسهیل در پرداخت وام ازدواج

۱۴۰۲/۱۲/۱۳

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها تأکید کرد؛ نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیل در اخذ ضامن این تسهیلات اقدام کنند.

طولانی بودن صف وام ازدواج و سخت‌گیری بانک‌ها در اخذ ضامن و وثیقه و… موجب شده تا نارضایتی‌ها از عملکرد برخی بانک‌ها در این حوزه به دفعات مورد تأکید شخص رئیس‌جمهور قرار گیرد.

تعداد متقاضیان در صف تسهیلات ازدواج در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ از تعداد ۲۷۰ هزار نفر (در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲) به تعداد ۱۸۳ هزار نفر کاهش یافته است| تسنیم


افزایش مبلغ وام «ازدواج» قطعی شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۴

موافقت شورای نگهبان با رشد ۶۵ درصدی «وام ازدواج» رقم این وام در سال ۱۴۰۳ را برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال به ۳۵۰ میلیون تومان رساند این در حالیست که مبلغ وام مذکور برای سایر زوجین واجد شرایط نیز ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شد.


میزان وام ازدواج سال ۱۴۰۳ تعیین شد

۱۴۰۲/۱۱/۷

با تصویب نمایندگان مجلس به زوج های زیر ۲۵ سال در سال آینده ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت خواهد شد.

▫️همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی بالای ۲۵ سال که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱ بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دورهی بازپرداخت ۱۰ ساله می‌باشد.| تسنیم


وام ازدواج افزایش یافت

۱۴۰۲/۱۰/۱۶

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

با مصوبه کمیسیون تلفیق و با هدف حمایت از جوانی جمعیت و ازدواج جوانان، وام ازدواج به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

میزان وام ازدواج برای زوجهایی که سن آنها کمتر از ۲۵ سال و زوجه کمتر از ۲۳ سال باشد ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود./ایرنا;


موافقت با وام ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومانی ازدواج

۱۴۰۲/۱۰/۱۰

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

اعضای کمیسیون با پیشنهاد پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدواج برای زوج و زوجه (جمعاً ۶۰۰ میلیون) و ۳۵۰ میلیون وام ازدواج برای زوج تا ۲۵ سال و زوجه تا ۲۳ سال (جمعاً ۷۵۰ میلیون) موافقت کردند.


وام ۵۰۰ میلیونی به دهه شصتی‌هایی که امسال ازدواج کنند

۱۴۰۲/۸/۱۴

برای دریافت این تسهیلات، تاریخ تولد زوج‌‌ها باید از اول فروردین سال ۱۳۶۰ تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۶۹ و تاریخ عقد آنان نیز از ۳۰ خرداد امسال تا پایان سال جاری باشد.


وام ۵۰۰ میلیونی برای دهه شصتی‌ها

۱۴۰۲/۷/۱۳

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در حوزه زنان: برخی از دهه شصتی‌هایی که ازدواج می‌کنند از بیمه اجتماعی و وام ۵۰۰ میلیونی برخوردار می‌شوند


پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به زوجین روستایی دهه شصتی

۱۴۰۲/۶/۲۱

خزعلی، معاون رئیس جمهور:

در روستاها ممکن است با تجرد قطعی دهه شصتی‌ ها مواجه باشیم.

تجرد در روستا بیش از شهر است.

یکی از دلایل تجرد قطعی در روستاها، مهاجرت پسران به شهر است.

۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه شصتی می‌دهیم.

برچسب ها
توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
8 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments