مبلغ‌ جریمه‌ و کد‌ تخلفات‌ رانندگی‌ در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ / آخرین اخبار

اجتماعی 🔥 , حمل و نقل و راه ها 🔥 ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ بدون دیدگاه

مبلغ‌ جریمه‌ و کد‌ تخلفات‌ رانندگی‌ در سال ۱۴۰۲و ۱۴۰۳ / جرایم راهنمایی و رانندگی

مبلغ‌ جریمه‌ و کد‌ تخلفات‌ رانندگی‌ در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳: در این مطلب از بخش اخبار اجتماعی وب سایت نایریکا به مبلغ‌ جریمه‌ و کد‌ تخلفات‌ رانندگی‌ در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳, مبلغ‌ جریمه‌ و تخلفات‌ رانندگی, جرایم راهنمایی و رانندگی, مبلغ جرایم راهنمایی رانندگی, جریمه رانندگی بدون گواهینامه, جریمه طرح ترافیک, پرداخت قبض جریمه راهنمایی و رانندگی, جریمه نداشتن گواهینامه, مهلت پرداخت جریمه رانندگی, استعلام جریمه رانندگی, مجازات رانندگی بدون گواهینامه زیر ۱۸ سال, پرداخت عوارض آزادراهی, جریمه تخلفات رانندگی سال ۱۴۰۲, جریمه تخلفات رانندگی سال ۱۴۰۳, جریمه تخلفات رانندگی سال ۱۴۰۴ می پردازیم.

این مطلب با جدیدترین اخبار مربوط به جرایم راهنمایی رانندگی به روز می شود.

با ما همراه باشید.

مبلغ‌ جریمه‌ و تخلفات‌ رانندگی

مبلغ جرایم راهنمایی رانندگی/ جریمه رانندگی بدون گواهینامه, جریمه طرح ترافیک, پرداخت قبض جریمه راهنمایی و رانندگی, جریمه نداشتن گواهینامه, مهلت پرداخت جریمه رانندگی, استعلام جریمه رانندگی, مجازات رانندگی بدون گواهینامه زیر ۱۸ سال, پرداخت عوارض آزادراهی, جریمه تخلفات رانندگی سال ۱۴۰۲, جریمه تخلفات رانندگی سال ۱۴۰۳, جریمه تخلفات رانندگی سال ۱۴۰۴


افزایش نرخ جریمه تخلفات حادثه ساز اعلام شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۶

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان:  ۴۰۰ هزار تومان جریمه برای راننده دارد. برای این نوع از تخلف ۱۰ نمره منفی برای وسیله نقلیه شخصی و ۲۰ نمره هم برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.

سرعت ۳۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز: ۲۰۰ هزار تومان جریمه و پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۱۰ نمره منفی نیز برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.

عبور از محل ممنوع: ۹۰ هزار تومان اعمال قانون و چهار نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۶ نمره منفی نیز برای وسایل نقلیه عمومی در پی خواهد داشت.

تجاوز به چپ از محور راه: ۷۵ هزار تومان جریمه و پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۹ نمره نیز برای وسایل نقلیه عمومی دارد.


جرایم جدید رانندگی اعلام شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۶

سرهنگ فیروز کشیر معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ: برای تخلف عبور از پیاده رو مبلغ ۶۵ هزار تومان جریمه و ۵ نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۷ نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.

مورد بعدی در جدول تخلفات حادثه ساز ، عدم رعایت حق تقدم است که بیشترین تصادفات را نیز در این بخش به خود اختصاص می دهد و برای آن ۵۰ هزار تومان جریمه و ۴ نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۶ نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.


پیشنهاد پلیس برای افزایش ۳ برابری مبلغ جرایم رانندگی

۱۴۰۲/۱۰/۱۷

رئیس پلیس راهور فراجا:

پیشنهاد مطرح‌شده در مورد رقم جدید جرایم رانندگی، افزایش به طور میانگین حدود سه برابری این مبالغ است.

جریمه تخلفات حادثه‌ساز بیشتر از میانگین افزایش پیدا می‌کند.

هیچ کد جدیدی به جرائم رانندگی اضافه نشده است.


مجازات نمره منفی گواهینامه چیست

جانشین پلیس راهور فراجا:
اگر نمرات منفی گواهینامه جمع شود و مجموع آن در بار اول به ۳۰ نمره برسد، گواهینامه به مدت سه ماه ضبط می‌شود.

اگر مجموع نمره منفی به ۲۵ نمره برسد، گواهینامه به مدت شش ماه توقیف می‌شود.

پس از شش ماه که گواهینامه به فرد متخلف تحویل داده شد، اگر راننده‌ای باز هم مرتکب تخلفات حادثه ساز شده و جمع نمرات منفی گواهیناه‌اش به ۲۰ برسد، این‌بار گواهینامه او برای یکسال ضبط می‌شود.

پس از یکسال هم دیگر گواهینامه به او پس داده نمی‌شود و بلکه باطل می‌شود.


جرایم رانندگی چند برابر می‌شود؟

۱۴۰۲/۹/۲۲

جانشین پلیس راهور فراجا:

میزان جریمه تخلفات رانندگی در ایران بازدارنده نیست.

پلیس راهور پیشنهاد داده است جرایم رانندگی چند برابر شود و این افزایش بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد پیش‌بینی می‌شود.


لینک پرداخت به پیامک‌ جریمه رانندگی اضافه می‌شود

۱۴۰۲/۷/۲۹

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:
لینک پرداخت جرائم رانندگی به پیامک‌های جریمه اضافه می‌شود.

به دلیل نبود لینک پرداخت در انتهای پیامک‌های جریمه رانندگی، صاحبان خودرو مجبور به پرداخت مبلغ ۵۵۰۰ تومان بابت استعلام مجدد مبلغ جریمه بودند.


جریمه موتورسیکلت‌های بدون بیمه‌نامه بخشیده شد

۱۴۰۲/۵/۳۱

طبق اعلام بیمه مرکزی، جریمه وسائل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه مشروط به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث با مدت اعتبار یک ساله بخشیده شده است و به مدت ۱۷ روز اجرا می‌شود./ ایسنا


 

مبلغ‌ جریمه‌ و کد‌ تخلفات‌ رانندگی‌ در سال ۹۹

۱۳۹۹/۲/۱۵

مبلغ‌ جریمه‌ و کد‌ تخلفات‌ رانندگی‌

مبلغ‌ جریمه‌ و کد‌ تخلفات‌ رانندگی‌

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments