ودیعه مسکن ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳: ثبت نام، شرایط، مبلغ و بازپرداخت وام ودیعه مسکن

اقتصادی 🔥 , مسکن ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون دیدگاه

ودیعه مسکن: ثبت نام، شرایط، مبلغ و بازپرداخت وام ودیعه مسکن / آخرین اخبار: تسهیلات ودیعه مستاجران ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

ودیعه مسکن : در این مطلب از بخش اخبار اقتصادی وبسایت نایریکا به آخرین اخبار مربوط به ثبت نام ودیعه مسکن, شرایط ودیعه مسکن, ثبت نام وام ودیعه مسکن, وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲, وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، وام ودیعه مسکن ۱۴۰۴، شرایط وام ودیعه مسکن, ودیعه مسکن مستاجران, سامانه ودیعه مسکن, سایت ثبت نام ودیعه مسکن, مبلغ وام ودیعه مسکن, وام ودیعه مسکن چقدره می پردازیم.

این مطلب با آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به وام ودیعه مسکن به روز می شود.

با ما همراه باشید.

ودیعه مسکن, آخرین اخبار ودیعه مسکن , ثبت نام ودیعه مسکن, شرایط ودیعه مسکن

ودیعه مسکن, آخرین اخبار ودیعه مسکن, ثبت نام ودیعه مسکن, شرایط ودیعه مسکن, ثبت نام وام ودیعه مسکن, وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲, شرایط وام ودیعه مسکن, ودیعه مسکن مستاجران, سامانه ودیعه مسکن, سایت ثبت نام ودیعه مسکن, مبلغ وام ودیعه مسکن, وام ودیعه مسکن چقدره


آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد

۱۴۰۳/۲/۱۶

سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن:

تاکنون به تعداد یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در «سامانه» ثبت‌نام کردند که از این میزان متقاضی ثبت‌نام شده، یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر دارای شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند.

از تعداد واجدین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند. با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.| ایلنا


افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل برای سال جدید

۱۴۰۳/۱/۲۴

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص برنامه این صندوق برای سال جدید گفت: امسال با یک افزایش ۴ برابری در خصوص وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل که با هدف جوانی جمعیت محقق خواهد شد، سال جدید را آغاز کردیم.
این وام شامل تمامی دانشجویان متاهلی خواهد شد که در محل تحصیل خود خانه اجاره کرده باشند. مبلغ ودیعه مسکن متأهلی برای شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر از ۱۵ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر به جز تهران از ۲۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل تهران نیز از ۲۵ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که همگی این مبالغ این ترم به دانشجویان پرداخت خواهد شد.


وام ۲۰۰ میلیونیِ ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی

۱۴۰۲/۱۲/۱۴

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران:

متقاضیان دریافت تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای تهران و ۱۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرهای این استان باید درسامانه مربوطه نام‌نویسی و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

متقاضی باید متأهل و دارای اجاره‌نامۀ رسمی یا اجاره‌نامۀ ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری باشد.

متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی باشند و چنانچه هر زمان سابقۀ مالکیت او محرز شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.


افزایش ۲ برابری پرداخت وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲

۱۴۰۲/۱۲/۱۴

بر اساس اعلام بانک مرکزی، از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن با هدف تنظیم بازار اجاره مسکن و حمایت از مستاجرین به ۳۹۳ هزار و ۸۵۰ نفر پرداخت شده است.

طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مجموعاً ۴۵۴ هزار و ۳۵۸ متقاضی به مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع مالی اختصاص یافته به ستاد ملی مقابله با کرونا شده بودند.

تسهیلات کمک ودیعه مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن به متقاضیان واجد الشرایط معرفی شده از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی که دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (دارای کد رهگیری) می‌باشند پرداخت می‌شود.| ایرنا


وام اجاره به کدام مستاجرها کمک می‌کند؟

۱۴۰۲/۱۱/۴

وام اجاره مسکن که از شنبه هفته آینده در دسترس مستاجرها قرار می‌گیرد، برای یک دسته از شهرها تا حدودی مناسب است و برای دسته‌ای دیگر، هیچ کاربردی ندارد.

این وام در تهران ۲۰۰ میلیون تومان است که با توجه به میانگین رهن هر مترمربع آپارتمان در این کلان‌شهر، اجاره‌بهای ۲۰ مترمربع را پوشش می‌دهد؛ این مقدار معادل ۲۵ درصد از کل هزینه اجاره مسکن در تهران است.

در کلان‌شهرها نیز مبلغ وام اجاره ۱۰۰ میلیون تومان است و حدود ۳۰ درصد هزینه اجاره را برای مستاجرها تامین می‌کند. در سایر شهرهای کشور اما قدرت پوشش وام اجاره معادل ۵۰ درصد کل اجاره‌بهای خانه است.

در حال حاضر مبلغ رهن آپارتمان در کلان‌شهرها (بدون لحاظ تهران) بین ۴ تا ۵ میلیون تومان در مترمربع است. در شهرهای متوسط کشور نیز این رقم در فایل‌ها، حول و حوش ۳ میلیون و برای شهرهای کوچک از ۱.۵ میلیون تومان شروع می‌شود.| دنیای اقتصاد


وام ودیعه مسکن؛ همه‌چیز درباره تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مستاجران

۱۴۰۲/۱۱/۳

بخشنامه وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ با تاخیر هشت‌ماهه نسبت به دوره قبلی ابلاغ شد. مستاجرانی که موفق به دریافت تسهیلات می‌شوند، باید بسته به محل سکونت آماده پرداخت اقساط ماهانه ۱.۱ تا ۵.۶ میلیونی باشند.


ابلاغ بخشنامه وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲:

در خرداد ماه ۱۴۰۲ وام ودیعه مسکن با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تحت عنوان یک طرح دو فوریتی جهت کنترل و ساماندهی بازار اجاره مسکن در مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط بانک مرکزی در قالب بخشنامه ای به ۲۰ بانک فعال کشور اعلام گردید که نهایتا از پایان آذر ماه سال جاری لازم الاجرا می باشد.

وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی برای پایتخت نشینان است که نسبت به دوره پیش نزدیک به دوبرابر شده است. مبلغ این تسهیلات برای ساکنین سایر مراکز استان ها ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرستان ها مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان می باشد. آن دسته از هموطنان مستاجری که در روستاها سکونت دارند می توانند از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای کمک هزینه ودیعه بهره مند گردند.

بانک های اعلام شده از سوی بانک مرکزی که اعتبار لازم جهت ارائه تسهیلات ودیعه مسکن در اختیار آنان قرار داده شده است به شرح ذیل می باشند:

ملت، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن:

وام ودیعه مسکن در حقیقت کمک هزینه ای است برای مستاجرانی که توان مالی کافی برای رهن و اجاره منزل مسکونی را ندارند. لذا یکی از شرایط لازم و مهم دریافت این تسهیلات داشتن اجاره نامه می باشد. در زمینه اجاره نامه نیز بین اجاره نامه های دستی که در دفاتر املاک میان موجر و موستاجر تدوین شده است با اجاره نامه هایی که به ثبت سامانه املاک و مستغلات رسیده اند تفاوتی وجود ندارد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که متقاضیان حداقل شش ماه بعد از امضای قرارداد اجاره نامه می توانند برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام نمایند.

یکی دیگر از شرایط لازم جهت اخذ وام ودیعه مسکن، نداشتن ملک یا زمین شخصی به نام شخص متقاضی یا همسر وی می باشد که در صورت اثبات شدن خلاف آن بعد از دریافت وام، جریمه و خسارت بر عهده فرد وام گیرنده خواهد بود.

البته بانک ارائه دهنده تسهیلات موظف است تا وضعیت تسهیلات فعلی متقاضی و همسر وی را از طریق سامانه سمات بررسی نمایند.

بنابراین آن دسته از شهروندانی که خود یا همسرشان در حال پرداخت اقساط وام های ساخت، خرید یا دیگر تسهیلات حوزه مسکن می باشند از این تسهیلات بهره مند نمی گردند.

باز پرداخت و نحوه محاسبه سود تسهیلات ودیعه مسکن

طبق اعلام بانک مرکزی در بخشنامه ی اعلامی مصوب، نرخ سود محاسبه شده برای این تسهیلات مطابق نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۲۳ درصد محاسبه خواهد شد.

باز پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بر اساس توافق میان فرد متقاضی و بانک ارائه دهنده بین ۱ تا حداکثر۵ سال متغیر خواهد بود.

یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه دریافت وام ودیعه، شرایط تاهل و تجرد متقاضیان می باشد و این تسهیلات به گونه ای طراحی شده است که متقاضیان متاهل بتوانند از آن بهره ببرند، اما خانم های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال هم این امکان را دارند که برای وام ودیعه مسکن اقدام نمایند.

توضیحات تکمیلی سود و بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۱۴۰۲

همانطور که پیش تر هم اشاره مختصری کردیم میزان بازپرداخت تسهیلات با سود ۲۳ درصد طبق بخشنامه بانک مرکزی و حداکثر مدت زمان باز پرداخت ۵ ساله می باشد.

اما در مورد اقساط وام ودیعه مسکن برای تهرانی ها که تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت نمایند از قرار ماهانه پنج میلیون و ۶۳۸ هزار تومان خواهد بود. که با احتساب سود ۲۳ درصد متفاضی باید در پایان سال پنجم مجموعا مبلغ سیصد و سی و هشت میلیون و ۲۸۵ هزار تومان به بانک برگرداند.

اما وام ودیعه مسکن برای متقاضیان ساکن مراکز استان ها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان، با محاسبه سود طی پنج سال ماهانه باید چهارمیلیون و ۲۲۸ هزار تومان قسط بپردازند.

اقساط وام مسکن برای متقاضیان ساکن شهرها از قرار ماهی دو میلیون و ۸۹۱ هزار تومان می باشد در بازه زمانی ۵ ساله با سقف وام ۱۰۰ میلیون تومانی.

برای روستاییان با سقف حداکثری ۴۰ میلیون تومان کمک ودیعه مسکن، اقساط ماهانه ماهی یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان پنج ساله می باشد.

نحوه ثبت نام جهت دریافت وام ودیعه مسکن:

مراحل دریافت وام ودیعه مسکن از مسیر سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی می باشد آغاز می گردد. به این صورت که متقاضی ابتدا به سامانه  https://saman.mrud.ir  مراجعه می نماید و از میان ۴ گزینه وضعیت درخواست ها، درخواست مسکن، تسهیلات ساخت و تسهیلات ودیعه، گزینه آخر را انتخاب می نماید و با کلیک بر روی این لینک دستور العمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن را مشاهده می نماید و پس از تایید نهایی به مرحله بعدی وارد می شود. در قدم بعدی متقاضی اقدام به ورود اطلاعات شخصی خود نظیر: کد ملی، شماره موبایل، مشخصات فردی و افراد تحت تکفل می نماید. پس از ثبت اطلاعات فردی اگر متقاضی درست پیش رفته باشد پیامی دریافت می کند با این مضمون که اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد، رمز عبور شما جهت پیگیری های بعدی از طریق پیامک ارسال می گردد، مشاهده می کند. همچنین نتیجه درخواست متقاضی از طریق پیامک اعلام می گردد، که در صورت واجد شرایط بودن باید به بانک و شعبه مورد نظر مراجعه نماید. در حقیقت پس از دریافت پیامک تایید تازه مرحله ی دریافت کمک ودیعه مسکن از حالت غیرحضوری به حضوری تبدیل می شود.

طبق دستور اعلامی بانک مرکزی متقاضی تنها تا ۱۵ روز پس از دریافت پیامک فرصت دارد تا به شعبه مراجعه نماید و در صورتیکه در زمان مقرر در بانک مورد نظر حضور نیابد بانک هیچ گونه وظیفه ای نسبت به قبول درخواست وی ندارد.

البته مدارک تکمیلی نظیر اجاره نامه و شناسنامه و ضامنین پس از مراجعه به شعبه از سوی بانک تعیین می گردد که متقاضی موظف است ظرف مدت زمان مقرر از سوی بانک مدارک را تکمیل و تحویل نماید.


جزییات تکمیل اطلاعات متقاضیان دریافت کمک ودیعه مسکن اعلام شد

۱۳۹۹/۵/۱۳

معاونت مسکن وزارت راه:

متقاضیانی که به صورت پیامکی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند با توجه به آخرین رقم سمت راست از کد ملی به شرح زیر از ساعت ۱۱ صبح روزهای مشخص شده با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات موردنیاز اقدام کنند.

۱۴ مردادمتقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۴» است، ۱۵ مرداد مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۲و ۳» است به سایت مراجعه کنند.

۱۶ مرداد مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۱» است، ۱۷ مرداد مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۵»،«۶»و«۷» است، ۱۸ مرداد مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۰»،«۸»،«۹» است.

۲۰ مرداد مرداد کلیه متقاضیان جامانده نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.


متقاضیان ودیعه مسکن در تهران از فردا ثبت نام خود را تکمیل کنند

۱۳۹۹/۵/۱۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

متقاضیان ودیعه مسکن در این استان از فردا اقدام به تکمیل اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

همه متقاضیانی که به منظور دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، پیامک ارسال کرده‎اند، برای تکمیل اطلاعات خود به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند.


پرداخت وام ودیعه مسکن از ۲ هفته آینده

۱۳۹۹/۵/۵

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن:

امروز دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن توسط بانک مرکزی نهایی می‌شود.

از ظرفیت تمام بانک‌ها برای پرداخت این وام استفاده خواهد شد.

پرداخت وام ودیعه مسکن از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد.


استفاده از مدل فروش خودرو در پرداخت وام ودیعه مسکن

۱۳۹۹/۵/۵

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن:

۲.۲ میلیون مستأجر نیازمند حمایت هستند.

تا دیروز ۶۵۹ هزار نفر از طریق پیامک برای دریافت این وام ثبت‌نام کرده‌اند.

تسهیلات کمک ودیعه مسکن حتما به مستاجران پرداخت می شود، چون از نظر عقود بانکداری اسلامی این امکان وجود ندارد که وثیقه را از مستاجر دریافت کنند و وام را به موجر بدهند. در عین حال مدلی در فروش خودرو استفاده می شود که وام به مستاجر داده می شود ولی چکی در وجه موجر کشیده می شود.


ثبت نام پیامکی کمک ودیعه مسکن آغاز شد

۱۳۹۹/۵/۵

ثبت‌نام از متقاضیان دریافت کمک ودیعه اجاره مسکن از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۴ مرداد شروع شده و تا پنجشنبه ۹ مرداد ماه به صورت پیامکی انجام می شود؛ متعاقبا زمان تکمیل اطلاعات از طریق سامانه طرح اقدام ملی اعلام خواهد شد.


هشدار پلیس برای دریافت وام ودیعه مسکن دولت

۱۳۹۹/۵/۵

سردار کیوان ظهیرى رئیس پلیس پیشگیری پایتخت :

متقاضیان دریافت وام مذکور تنها باید از طریق سرشماره معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام مذکور کنند و در صورت مواجه شدن با پیامک های دیگر با مضمون‌هایی همچون ثبت‌نام وام مسکن، از ارسال اطلاعات هویتی و بانکی خود به آنها خودداری کنند.

هموطنان مراقب درگاه‌ها و پیامک های جعلی درباره دریافت و ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باشند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند./مهر


آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن

۱۳۹۹/۵/۵

وزارت راه و شهرسازی:

متقاضیان باید از امروز کدملی سرپرست خانوار را به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ پیامک کنند.

لازم است متقاضیان در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن ساعت ۲۴ پنجشنبه (۹ مرداد) به پایان می‌رسد.

خانواده‌های پنج نفره، خانه اولی‌ها و مستأجران تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت هستند.


ثبت نام وام ودیعه مسکن پیامکی شد

۱۳۹۹/۵/۴

بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کمک ودیعه مسکن از فردا به صورت پیامکی با ارسال کدملی سرپرست خانوار به سرشماره٣٠٠٠٧٣۶۴٠ آغاز می‎شود.

مهلت ثبت‎نام در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ٩ مردادماه به اتمام خواهد رسید.


ثبت نام ودیعه اجاره در سایت مسکن ملی از شنبه

۱۳۹۹/۵/۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افراد در شرف ازدواج نیز مشمول دریافت کمک ودیعه اجاره می‌شوند گفت: متقاضیان از روز شنبه ۴ مرداد به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند/ ایسنا


آغاز ثبت‌نام وام کمک ودیعه مسکن از فردا

۱۳۹۹/۵/۴

وزیر راه و شهرسازی:

ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن به مستاجران از روز شنبه ۴ مرداد آغاز می‌شود.

تسهیلات با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده و مستاجران تحت پوشش نهادهای حمایتی با کارمزد ۱۳ درصد پرداخت می‌شود.

اگر بخشی از منابع بیست هزار میلیارد تومانی طرح پس از این اولویت‌ها باقی بماند، سایر مستاجران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند./فارس


وزیر راه و شهرسازی: با توجه به اطلاعاتی که از سامانه وزارت رفاه استخراج کردیم، ۶۰۰هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند.

۱۳۹۹/۵/۱


مبلغ ودیعه مسکن در تهران و شهرستان ها

۱۳۹۹/۵/۱

وزیر راه و شهرسازی: مبلغ ودیعه در تهران ۵۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است.


سامانه ثبت نام وام ودیعه مستاجران اعلام شد

۱۳۹۹/۵/۱

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه:

از هفته آینده اجرای تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می‌شود. متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR ثبت نام کنند.

این تسهیلات در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیونی است.

مستأجر ماهانه فقط سود این وام را پرداخت می‎کند و اصل وام پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود.


نحوه نام نویسی وام ودیعه مسکن به زودی اعلام می‌شود

۱۳۹۹/۵/۱

وزیر راه و شهرسازی: کارگران و حقوق بگیران با حقوق و درآمد ثابت می‌توانند پس از ثبت نام و دریافت کد تاییدیه، با اخذ گواهی (کسر از حقوق) و بدون نیاز به ضامن به بانک‌های عامل مراجعه کنند/ مهر


جزییات جدید از وام ودیعه اجاره/ اصل وام مستاجران اقساط ندارد

۱۳۹۹/۵/۱

با توجه به صحبت های امروز رییس‌جمهور، ودیعه‌ای که به عنوان وام به مستاجران پرداخت می‌شود اقساط ماهیانه ندارد، بلکه اجاره‌نشین‌ها فقط اقساط سود ۱۳ درصد را به صورت ماهیانه پرداخت می‌کنند و پس از پایان قرارداد، اصل مبلغ به بانک برگردانده می‌شود.

بنا به گفته روحانی، پرداخت ودیعه برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، مستاجران شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد خواهد بود.


روحانی: به مستاجران تهرانی وام ۵۰ میلیون تومانی ودیعه اجاره مسکن داده می‌شود

۱۳۹۹/۵/۱


جزئیات وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مستاجران

۱۳۹۹/۴/۳۰

جزئیات وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مستاجران

جزئیات وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مستاجران


جزئیات وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مستأجران

۱۳۹۹/۴/۳۰

اقساط تسهیلات ودیعه رهن و اجاره به شرح زیر است:

وام ۱۰ میلیون تومانی: ۸۰ هزار تومان /
وام ۲۰ میلیون تومانی: ۱۷۰ هزار تومان /
وام ۳۰ میلیون تومانی: ۲۵۰ هزار تومان /
وام ۴۰ میلیون تومانی: ۳۳۰ هزار تومان /
وام ۵۰ میلیون تومانی: ۴۰۰ هزار تومان /
وام ۶۰ میلیون تومانی: ۵۰۰ هزار تومان /
وام ۷۰ میلیون تومانی: ۶۰۰ هزار تومان/انتخاب


وام ودیعه اجاره مسکن چقدر است؟

۱۳۹۹/۴/۲۸

گفته می‌شود وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد پرداخت وام ودیعه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی را به بانک مرکزی ارائه کرده است.

بر اساس شنیده‌ها سود این وام احتمالا ۱۸ درصد است، البته چنانچه این وام از محل مبلغ در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تامین شود سود آن ۱۲ درصد محاسبه خواهد شد.

برای یک وام حدود ۳۵ میلیون تومانی که قرار باشد یک سال در اختیار موجر قرار بگیرد مستاجر باید حدود ۳.۵ میلیون تومان سود با نرخ ۱۸ درصد به بانک پرداخت کند.

جزئیات و نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن هنوز مشخص نیست، اما با توجه به برنامه های ۷ سال اخیر دولت در حمایت از مردم، خیلی نمی‌توان به اثرگذاری این برنامه نیز امیدوار بود‌.


شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران

۱۳۹۹/۴/۲۰

شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران

شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران

مستأجران فقط سود وام ودیعه مسکن را به بانک برمی گردانند

۱۳۹۹/۴/۱۹

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

مستاجرانی که قرارداد آنها ثبت رسمی شده و کد رهگیری داشته باشند مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

این تسهیلات به کسانی پرداخت می‌شود که بر اساس قانون ساماندهی و تولید مسکن، فرم ج آنها سبز باشد به این معنی که از تسهیلات دولتی بخش مسکن استفاده نکرده باشند

کسانی که تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند هم سود و هم اصل این رقم را بازمی گردانند اما در تسهیلات ودیعه مسکن، مستأجران فقط سود این تسهیلات را به بانک باز پس می‌دهند.


مستاجران خانه‌های کمتر از ۹۰ متر ودیعه مسکن دریافت می‌کنند

۱۳۹۹/۴/۱۹

وزیر راه:

حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از تسهیلات ودیعه مسکن ۷۵ متر و در سایر شهرهای ۹۰ متر در نظر گرفته شده است.

برای پرداخت این تسهیلات وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر ضروری است.

این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.


شرایط دریافت وام ودیعه مستاجران

۱۳۹۹/۴/۱۹

وزیر راه و شهرسازی:

حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از تسهیلات ودیعه در تهران ۷۵ متر و در سایر شهرها۹۰ مترمربع در نظرگرفته شده است.

نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر است.

این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments