آرشیو اخبار مسکن ملی سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ / شرایط ثبت نام، وام، زمان تحویل

اقتصادی 🔥 , مسکن ۲۴ دی ۱۴۰۲ ۵۰ دیدگاه

آرشیو اخبار مسکن ملی سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ / آخرین اخبار: شرایط ثبت نام، وام، زمان تحویل

مسکن ملی: در این مطلب از بخش اخبار اقتصادی و اجتماعی وبسایت نایریکا به طرح اقدام ملی مسکن و آخرین اخبار مربوط به ثبت نام و شرایط طرح اقدام ملی مسکن، چه کسانی می توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند, جزئیات طرح ملی مسکن می پردازیم.

مسکن, اقدام ملی مسکن, طرح اقدام ملی مسکن, ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن, شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن, اخبار طرح اقدام ملی مسکن, اخبار اقدام ملی مسکن, طرح اقدام ملی مسکن چیست

مسکن ملی, اقدام ملی مسکن, طرح اقدام ملی مسکن, ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن, شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن, اخبار طرح اقدام ملی مسکن, اخبار اقدام ملی مسکن, طرح اقدام ملی مسکن چیست, جزئیات طرح ملی مسکن


 

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیرقانونی است

۱۴۰۰/۲/۸

وزیر راه: اشخاصی که امتیاز خودشان را می‌فروشند فرم «ج» آن‌ها قرمز شده و دیگر نمی‌توانند دوباره امتیاز داشته باشند. این کار آن‌ها ممنوع و خلاف بوده و با این کار امتیازشان حذف می‌شود/ شبکه خبر


امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

۱۳۹۹/۴/۷

وزارت راه و شهرسازی: امکان ویرایش اطلاعات تا ۱۴ تیر برای همه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که در وضعیت «در انتظار بررسی» قرار دارند، ایجاد شده است.

ویرایش اطلاعات سایر متقاضیان هم که استعلامات آنها مورد بررسی قرار نگرفته است به مرور انجام خواهد شد.


رقم آورده نقدی متقاضیان مسکن ملی اعلام شد

۱۳۹۹/۴/۷

سرپرست بانک مسکن از افتتاح ۱۱ هزار حساب پس انداز طرح ملی مسکن در این بانک خبر داد و گفت: متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن در این طرح، آورده نقدی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی در این حساب‎ها واریز کرده‎اند.


پایان مهلت ثبت نام قطعی مسکن ملی ساعت ۲۴ امشب / ثبت نام نهایی ۱۰۳ هزار متقاضی

۱۳۹۹/۴/۶

محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی:

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که در اسفندماه ۹۸ بصورت پیامکی ثبت‌نام کرده‌اند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ششم تیرماه ۹۹ فرصت دارند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

تا کنون سه مرحله ثبت نام مسکن ملی انجام شده که در مجموع حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

در مرحله دوم ۵۴۲ هزار نفر در استان‌ها ثبت نام کردند که ۴۲ درصد واجد شرایط تشخیص داده شدند.

در مرحله سوم ۸۲۰ هزار نفر پیامکی ثبت نام کردند که ۱۰۳ هزار نفر مراجعه به سامانه و ثبت نام نهایی داشتند.

مقرر شده ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی در استان‌های مختلف ساخته شود و ۱۰۰ هزار واحد هم در بافت قدیمی و فرسوده به صورت خودمالک اجرایی شود که مراحل اجرایی ۲۵ هزار واحد شروع شده و مالکان برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند./ایرنا


وزیر راه و شهرسازی:

۱۳۹۹/۴/۶

۲۵۰ هزار هکتار زمین متوقف شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن آزاد شد


زمان دو هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان پیامکی مسکن ملی

۱۳۹۹/۳/۱۵

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برای مرحله تکمیل ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که از طریق پیامک، رزرو کرده بودند بازه زمانی دو هفته ای در نظر گرفته‌ایم که متناسب با شرایط هر شهر به متقاضیان اعلام می‌شود تا نسبت به تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود از طریق سامانه tem.mrud.ir اقدام کنند.


ثبت‎نام پیامکی مرحله دوم مسکن ملی آغاز شد

۱۳۹۹/۳/۱۴

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

ثبت نام متقاضیان پیامکی مرحله دوم اقدام ملی مسکن در سامانه اینترنتی از امروز شروع خواهد شد و طبق برنامه زمانبندی شده که باز هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت خواهد گرفت افراد می‌توانند به مراکز اعلام شده مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.


ریزش ۵۰ درصد از متقاضیان طرح ملی مسکن

۱۳۹۹/۳/۱۲

وزیر راه و شهرسازی:

لیست نهایی واجدان شرایط مسکن ملی، خرداد ماه نهایی می شود

برنامه ریزی اجرای این طرح اختصاص ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان طرح ملی مسکن بود ولی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند

فاز دوم ثبت نام که هم سامانه‌ای و هم پیامکی بود نیاز به تکمیل اطلاعات ثبت نام کنندگان از طریق پیامک داشتیم.

۵۰ درصد متقاضیان به دلیل اینکه مالک واحد مسکونی بوده اند ریزش خواهد داشت/مهر


آغاز اعلام پیامکی نتیجه دوم ثبت نام مسکن ملی به متقاضیان

۱۳۹۹/۳/۱۲

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از اتمام پالایش مرحله دوم ثبت‌نام اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت:

از امروز و به تدریج نتایج پالایش‌ها به متقاضیان واجد شرایط پیامک می‌شود و پذیرفته‌شدگان برای احراز شرایط باید به ادارات کل راه و شهرسازی استان محل سکونت خود مراجعه کنند./ ایرنا


 

تکمیل ثبت نام دور دوم متقاضیان طرح مسکن ملی از ۱۳ خرداد

۱۳۹۹/۳/۹

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن:

در مجموع یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

ظرفیت زمین ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به اندازه ۴۰۰ هزار واحد است.

در صورت افزایش تقاضا بیش از این تعداد، قرعه کشی انجام می‌شود.


بازپرداخت وام طرح ملی مسکن ۱۰ ساله شد

۱۳۹۹/۳/۲

مدیر امور اعتباری بانک مسکن:

بانک مسکن مسئولیت تامین مالی ۱۴۰ هزار واحد در طرح ملی مسکن را با برنامه‌ریزی برای پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به هر واحد مسکونی برعهده گرفته است.

نرخ سود این تسهیلات فعلاً ۱۸ درصد تعیین شده و دوره مشارکت در ساخت به مدت ۲ سال و دوره فروش اقساطی نیز ۱۰ ساله تعیین شده است.


همچنین بخوانید:

شرط اتمام مسکن ملی در زمان مقرر ۱۳۹۹/۲/۱۹

مسکن ملی به پیشرفت ۳۵ درصد رسید ۱۳۹۹/۲/۱۹


جدیدترین خبر برای ثبت نام کنندگان مسکن ملی

۱۳۹۹/۲/۱۳

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نتایج پالایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که به صورت اینترنتی ثبت نام کرده‌اند اواخر اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

آن تعداد از متقاضیانی هم که از طریق پیامک ثبت‌نام کرده‌اند اگر تا پایان ماه شرایط مراجعه حضوری مهیا شود، باید نسبت به تکمیل مدارک و اطلاعات خود اقدام کنند/ ایرنا

تایید شدگان مسکن ملی پایان اردیبهشت مشخص می‌شوند

براساس اعلام معاون وزیر راه، نتایج پالایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که به صورت اینترنتی ثبت نام کرده‌اند اواخر اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.


اعلام زمان تحویل اولین واحدهای مسکن ملی

۱۳۹۹/۲/۹

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح نخستین سری طرح اقدام ملی مسکن در خرداد و تیر امسال خبر داد.

«محمد اسلامی» در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، گفت: هم اکنون در سراسر کشور با آماده سازی زمین، احداث ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در حال انجام است، بدین معنا که در برخی از مناطق آماده سازی زمین و در برخی مناطق ساخت خانه‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه نخستین سری افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن در خرداد و تیر امسال انجام می‌شود، افزود: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در دو مرحله انجام شد که در مرحله دوم محدودیت تعداد برداشته شد و با وجود بحران کرونا، ثبت نام به شکل نامحدود و به دو شکل سامانه اینترنتی و سامانه پیامکی انجام شد. اکنون زمین آماده شده به شکل فردی و یا گروهی به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود تا به احداث مسکن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسلامی ادامه داد: احداث واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن با مشارکت مردمی، و با حمایت‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور و بنیاد مسکن در شهر‌های کوچک و سازندگان خوشنام در شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها احداث می‌شود. امید است تا بر اساس وعده‌ای که داده شد، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دهک‌های چهار تا هفت با این روش در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: تصمیم ما در سال ۹۹ این است که به رونق بخش مسکن اقدام کنیم. به همین دلیل نیز به سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین آماده و یا واحد‌های مسکونی نیمه تمام و آماده دارند، اعلام کرده‌ایم که می‌توانند در اقدام ملی مسکن با دولت مشارکت داشته باشند و به این طرح متصل شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، طرح اقدام ملی برای دهک‌های یک تا سه با کمک سازمان‌های حمایتی، و برای دهک‌های ۴ تا ۷ با کمک انواع پروژه‌ها از جمله زمین ۹۹ ساله، زمین مشارکتی اجرایی و علمیاتی خواهد شد، توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل دارد تا با پروژه‌های مختلف و مشارکت مردم، طرح اقدام ملی مسکن را به سرانجام برساند.

وی هدف از مشارکت بیشتر مردم را در طرح اقدام ملی مسکن، رونق و تحرک تولید مسکن در شهر‌های گوناگونی که پروژه‌های مسکن راکد دارند، عنوان کرد و گفت: بار دیگر از سازندگان و سرمایه گذارانی که زمین و یا واحد‌های مسکونی آماده واگذاری و یا واحد‌های نیمه تمام دارند دعوت می‌کنیم تا برای مشارکت با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن به ادارات کل راه و شهرسازی استان خود مراجعه و اعلام آمادگی کنند تا طرح‌های آن‌ها نیز در مدار تولید مسکن قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ماه‌های آتی که فشار تقاضا به بخش عرضه مسکن می‌آید و با بحران کرونا این مساله تشدید شد، چیست؟، گفت: بیش از یک میلیون نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند. در مرحله دوم با برداشتن محدودیت‌ها، تلاش شد تا عده بیشتری در طرح مشارکت کنند و ثبت نام برای همه متقاضیان انجام شود. تلاش‌هایی انجام شده است که متقاضیان واقعی را بتوانیم در این طرح مشارکت بدهیم. اکنون، افرادی که در حساب پس انداز مسکن یکم، پس انداز کرده‌اند در اولویت هستند و به این طرح متصل می‌شوند.

اسلامی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، کارت اعتباری مصالح نیز فعال شده است تا بتوان به این طریق، منابع خفته تولید کننده نیز در مدار تولید مسکن قرار بگیرد. در واقع امکان فروش اقساطی، هم به تولید کننده در تولید مسکن و فروش واحد‌های احداث شده کمک کند و هم کمک می‌کند تا سرمایه در گردش به وجود بیاید.

وی توضیح داد: آورده ۲۵ درصدی سرمایه گذار برای دریافت وام و تسهیلات در شورای پول و اعتبار اصلاح شده است و این اصلاح با این هدف بوده تا مشارکت کنندگان، آورده کمتری در ابتدای کار داشته باشند و آورده متقاضیان در پروژه ها، به تامین هزینه‌های ساخت کمک کند. این‌ها فرصت‌هایی هستند که از سوی وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت فراهم شد تا فرصت ساخت و ساز بیشتر شود.

اسلامی تصریح کرد: تسهیلات بانک، آورده متقاضیان، سازنده و کارت اعتباری، توامان کمک می‌کند تا ساخت و ساز رونق پیدا کند. در عین حال با سازمان نظام مهندسی ساختمان توافق کرده‌ایم تا تخیف بدهند. با شهرداری نیز توافق کرده‌ایم تا در خصوص پروانه‌های ساختمانی تخفیف بدهند. همچنین در بافت فرسوده تسهیلات جدیدی که ایجاد شده است، و تخصیص دومی که آقای نوبخت کمک کردند و از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود، یقینا، موجب تحرک بخشی به رونق تولید مسکن می‌شود و این‌ها غیر از مسکن مهر خواهد بود و چالش‌های مسکن مهر را نخواهد داشت.


افتتاح حساب مسکن ملی در تهران به شکل اتوماتیک

۱۳۹۹/۲/۹

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با همکاری بانک مسکن، افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران را به صورت اتوماتیک و بدون مراجعه به بانک انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، شیوه افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران، پس از اعلام مشخصات کامل ثبت نام شدگان به صورت متمرکز خواهد بود که توسط بانک مسکن اعلام می‌شود.

خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد های درون شهری لازم است است متقاضیان عزیز به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و بانک مسکن مراجعه نکرده و منتظر ارسال پیامک باشند.

به گزارش ایسنا طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهور آغاز شد. البته در برخی از مناطق از پایان سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در قالب این طرح تا پایان سال ۱۳۹۸ عملیات احداث دست کم ۲۱۸ هزار و ۵۲ واحد آغاز شده که بیش از نیمی از پروژه را شامل می شود. بر اساس اعلام اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است.


خرید و فروش مسکن ملی ممنوع است

۱۳۹۹/۱/۲۴

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد


جزئیات وام مسکن برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن اعلام شد

۱۳۹۹/۱/۱۱

مدیر امور اعتباری بانک‌ مسکن، بخشی از برنامه‌های سال جدید آن بانک را ارایه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به ۱۴۰ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی عنوان کرد و گفت: به محض قطعی شدن نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و احراز صلاحیت آنها توسط مراجع ذیصلاح، ارایه تسهیلات به این عده از متقاضیان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری مدیرامور اعتباری بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه درخصوص اقدامات بانک مسکن برای طرح اقدام ملی مسکن و ارایه تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط، اعلام کرد: بانک‌مسکن به منظور اجرایی و عملیاتی شدن طرح اقدام ملی مسکن، ارایه تسهیلات به بخشی از متقاضیان واجدشرایط را که توسط ادارات کل راه و شهرسازی به بانک معرفی می‌شوند، تقبل کرده است.

مدیرامور اعتباری بانک‌مسکن تصریح کرد: بانک مسکن بر اساس وعده‌ای که داده است ارایه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را به ۱۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در دستور کار قرار داده که به محض روشن شدن جزییات آن از وزارت راه و شهرسازی و معرفی به ادارات کل و تکمیل پرونده، اقدامات برای ارایه تسهیلات به این عده از متقاضیان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته توسط دولت پایه ریزی شد و قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان امسال عملیات اجرایی شان به پایان برسد.

در رایزنی‌هایی که بانک مسکن با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی داشت، در ابتدا قرار بود تا بانک مسکن ارایه تسهیلات به ۱۲۰ هزار واحد را متقبل شود که این میزان هم اکنون به ۱۴۰ هزار واحد رسیده است و بانک مسکن تعهد کرده است تسهیلات حداکثر ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن را برای متقاضیان طرح اقدام ملی که از مراجع معتبر به آن بانک معرفی می‌شوند و جزو متقاضیان قطعی به شمار می‌روند را متقبل شود.

گفتنی است، سود تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان بدون سپرده ۱۸ درصد محاسبه می‌شود. سقف زمانی بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر ۱۲ سال است. / رخداد اقتصادی


قیمت آپارتمان آماده، پایین‌تر از مسکن ملی!

۱۳۹۹/۱/۵

در حالی که قیمت مسکن ملی متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان اعلام شده و البته برای تحویل آن باید یکی دو سال صبر کرد که هم اکنون با همین مبالغ و حتی کمتر می توان در شهرهای اطراف تهران آپارتمان خریداری کرد./ایسنا


پایان مهلت ثبت‌نام طرح ملی مسکن تا ساعاتی دیگر

۱۳۹۸/۱۲/۲۳

مهلت ثبت‌نام طرح ملی مسکن در خراسان رضوی، فارس، خوزستان، اصفهان، البرز، مرکزی، سیستان و بلوچستان و بوشهر ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد/ صداوسیما


مهلت ثبت‌ نام طرح ملی مسکن در خراسان رضوی، فارس، خوزستان، اصفهان، البرز، مرکزی، سیستان و بلوچستان و بوشهر ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد

۱۳۹۸/۱۲/۲۳


اعطای تسهیلات کم بهره به فرهنگیان / پرداخت تسهیلات مرابحه تا سقف ۶۰ میلیون تومان

۱۳۹۸/۱۲/۲۲

وزیرآموزش و پرورش:

تسهیلات احداث مسکن برای زوجین فرهنگی در تهران تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و نیز در سایر شهرها برای زوجین فرهنگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد پیش‌بینی شده است.


ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن تهران به شنبه تغییر یافت

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

به هیچ عنوان ثبت نام مسکن ملی در استان تهران منتفی نشده بلکه زمان آن از ۲۱ اسفند به ۲۴ اسفند تغییر یافته است.

با توجه به استقبال متقاضیان ۱۷ استان کشور زمان ثبت نام این استان ها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه تمدید شد و زمان ثبت نام استان های باقی مانده از جمله تهران به روزهای پنج شنبه و شنبه تغییر کرده است.


ثبت نام مسکن ملی در استان تهران و شهرهای جدید از ۲۱ اسفند

۱۳۹۸/۱۲/۱۹

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام جاماندگان طرح اقدام ملی مسکن در ۹ استان باقی مانده از جمله تهران و شهرهای جدید از صبح روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه آغاز می شود.

محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مرحله دوم نام نویسی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران و ۸ استان دیگر از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه آغاز می شود و در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۲ اسفند به پایان می رسد. متقاضیان برای نام نویسی به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ثبت نام برای تمامی شهرهای جدید از جمله شهرهای استان تهران و البرز شامل پردیس، پرند، ایوانکی و هشتگرد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام می شود. همچنین با توجه به اینکه نام نویسی از ابتدای هفته جاری در ۲۱ استان شامل شهرهای جدید نبوده در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شهرهای جدید استانهای مذکور را نیز شامل می‌شود و در استان هایی که شهرهای جدید دارند ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

محمودزاده درباره اضافه شدن مواردی همچون در اولویت قرار گرفتن خانوارها بر اساس تعداد افراد تحت تکفل تصریح کرد: هیچگونه شرط جدیدی برای ثبت نام اضافه نشده است اما با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و در نظر گرفتن این موضوع که همه مردم بتوانند صرف نظر از برخوردار بودن از اینترنت پرسرعت یا عدم برخورداری اقدام به ثبت نام کنند مکانیزم نام نویسی را تغییر دادیم و دیگر مثل سابق که پس از پر شدن ظرفیت سایت بسته می شد نیست.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بر این اساس همه افراد با در اختیار داشتن فرصت برابر می ‌توانند طی دو روز اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه و نام نویسی کنند. لذا پیش بینی می شود که تعداد افراد ثبت نام کننده بیش از ظرفیت مرحله دوم باشد. بنابراین تصمیم گرفته شد پس از پالایش متقاضیان بر اساس شروط پنج گانه و مشخص شدن افراد واجد شرایط بر اساس تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و…‌ اولویت بندی و انتخاب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۲۰۰ هزار ظرفیت جدید در نظر گرفته ایم خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر واجد شرایط و ۱۰۰ هزار نفر فاقد شرایط بودند.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به آورده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان متقاضیان در ابتدای کار و لحاظ این مسئله که ممکن است برخی افراد توانایی پرداخت این مبلغ را نداشته باشند آیا افراد دیگری جایگزین می شوند یا خیر تصریح کرد: بله طبیعتاً اگر با ریزش برخی افراد در مرحله پرداخت آورده مواجه باشیم از کسانی که حذف شده اند دعوت به عمل می آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اشکال فنی سایت برای متقاضیانی که با موبایل وارد می شوند گفت: هم اکنون ثبت نام با کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است اما بنای ما بر این است که همه افراد از جمله کسانی که با گوشی همراه وارد سامانه می شوند بتوانند به راحتی نام نویسی کنند به همین دلیل تلاش می‌کنیم در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنیم.


ثبت نام مسکن ملی امروز از چه ساعتی آغاز می شود؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۷

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:

از ۱۰ صبح امروز شنبه تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه بدون هیچ محدودیتی ثبت نام مسکن ملی در ۵ استان آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل و #البرز انجام می‌گیرد.

برخلاف مرحله قبل ظرفیت ثبت نام نامحدود است، بعد از ثبت نام بین متقاضیان واجد شرایط به صورت سیستمی قرعه کشی انجام می‌گیرد.


آغاز ثبت‌ نام مرحله دوم طرح ملی مسکن ۹۸ شهر از فردا

۱۳۹۸/۱۲/۱۶

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است مرحله دوم ثبت‌ نام طرح ملی مسکن فردا شنبه ۱۷ اسفند از ساعت ۱۰ صبح در ۵ استان و ۹۸ شهر کشور آغاز شود.

متقاضیان مرحله دوم طرح ملی مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت‌ نام کنند و پس از اتمام زمان ثبت‌ نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط طرح، متقاضیان نهایی مطابق ظرفیت احصاء شده برای هر شهر، از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند./تسنیم


ثبت اعتراضات مسکن ملی تا پایان جمعه ۱۶ اسفند

۱۳۹۸/۱۲/۱۴

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن:

مهلت ثبت اعتراض یا انصراف از طرح اقدام ملی مسکن تا پایان روز جمعه ۱۶ اسفند ماه است و نام‌نویسی مرحله دوم از روز شنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز می‌شود.


آغاز مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از روز شنبه ۱۷ اسفند

۱۳۹۸/۱۲/۱۱

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: به احتمال زیاد مرحله دون ثبت نام مسکن ملی از روز شنبه آغاز می‌شود.


ثبت اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی آغاز شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

متقاضیانی که در استعلام طرح اقدام ملی مسکن حائز شرایط نشده‌اند و نسبت به نتیجه استعلام اعتراض دارند، از امروز ( ۱۰ اسفند) می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی ( tem.mrud.ir ) نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.


زمان ثبت اعتراض و انصراف متقاضیان مسکن ملی اعلام شد

۱۳۹۸/۱۲/۸

متقاضیان معترض به نتیجه پالایش مسکن ملی و همچنین متقاضیانی که با وجود تایید نهایی تمایل به انصراف از این طرح را دارند، می‌توانند به ترتیب در روزهای دهم و دوازدهم اسفندماه در سامانه «آباد» اقدام به ثبت اطلاعات کنند.

بر اساس اطلاعیه شماره ۲۱ وزارت راه و شهرسازی، متقاضیانی که در استعلام طرح اقدام ملی حائز شرایط نشده‌اند و نسبت به نتیجه استعلام اعتراض دارند، از دهم اسفندماه می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

از اول اسفند ماه این امکان فراهم شده بود تا معترضان با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تائید شرایط خود مطلع شوند.

هم چنین وزارت راه در اطلاعیه شماره ۲۲ خود اعلام کرد؛ متقاضیان طرح اقدام ملی که تمایل به انصراف از طرح را دارند از ۱۲ اسفند ماه می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت درخواست انصراف اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

بر این اساس متقاضی و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) قطعی است.

هم چنین متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح شرکت کنند.

متقاضیان باید دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند. در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و همچنین توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن) مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح است.

امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه نیز از دیگر بندهای مهم این طرح است.

متقاضیان همچنین باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند.


دریافت مدارک متقاضیان طرح ملی مسکن به تعویق افتاد

۱۳۹۸/۱۲/۶

در اطلاعیه ای که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی صادر کرده است اعلام کرده که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامتی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، دریافت مدارک جهت تکمیل فرآیند ثبت نام از متقاضیان این طرح در شهرهای جدید از روز سه شنبه ۶ اسفند سال جاری به تعویق افتاد.


اعلام نحوه اعتراض و انصراف متقاضیان مسکن ملی

۱۳۹۸/۱۲/۳

برای متقاضیان طرح اقدام ملی که نسبت به نتیجه پالایش ثبت نام خود اعتراض دارند، از اول اسفند ماه این امکان فراهم شده است تا با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تائید شرایط خود مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، همچنین متقاضیان مسکن ملی می‌توانند در صورت اعتراض به نتیجه پالایش، از اواخر هفته اول اسفند ماه، نسبت به درج اعتراض در همین سامانه اقدام کنند.

همچنین وزارت راه و شهرسازی فرصتی را برای افرادی قرار داده است که از ادامه ثبت نام در طرح مسکن ملی پشیمان هستند.

بدین ترتیب متقاضیانی که شرایط آن‌ها جهت ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن تایید شده است، در صورتی که تمایل به انصراف در این مرحله از طرح را دارند، می‌توانند از اواخر هفته اول اسفندماه با ورود کد رهگیری در این سامانه نسبت به ثبت انصراف خود اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

بر این اساس متقاضی و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن قطعی است.

هم چنین متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

متقاضیان باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند. در شهر‌های جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و همچنین توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن) مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح است.

امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه نیز از دیگر بند‌های مهم این طرح است.

متقاضیان همچنین باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند.


حذف شدگان مسکن ملی، یکم تا دهم اسفند به سامانه مراجعه کنند

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از آغاز فرآیند ثبت نام حذف شدگان مسکن ملی از یکم تا ۱۰ اسفند خبر داد.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ثبت‌نام مجدد متقاضیان مسکن ملی که در دور اول حذف شده بودند، از اول تا دهم اسفند انجام خواهد شد، گفت: ممکن است برخی از متقاضیان به صورت ناخواسته و یا بر اساس اطلاعات غلط حذف شده باشند که این متقاضیان با مراجعه به سامانه علت حذف شدنشان را مشخص می‌کند و در صورت رد شدن این اطلاعات می‌توانند مجدد ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متأسفانه برخی از متقاضیان به علت تشابه اسمی و یا سبز نبودن فرم ج شان حذف شده بودند که پس از بر طرف کردن اشتباه و یا اصلاح اسامی می‌توانند دوباره مسیر ثبت نام را طی کرده و وارد لیست شوند.

محمودزاده با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان در دوره‌‌های قبل در مسکن مهر ثبت‌نام کرده بودند اما بعد از مدتی روند ثبت‌نام را تکمیل نکرده و انصراف داده بودند، این افراد همچنان فرم “ج” آنها قرمز است، در همین راستا افراد بعد از مراجعه به ادارات کل می‌توانند فرم “ج” خود را سبز و در دور جدید ثبت‌نام کنند.

او افزود: حدود ۴۲ درصد از متقاضیان ثبت نام شده در طرح مسکن ملی در دور اول واجد شرایط نبوده و حذف شدند که در این دوره می‌توانند در صورت تأیید اطلاعاتشان مجددا ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هیچ خطایی از سوی سامانه‌های طرح ملی مسکن صورت نگرفته است و برخی از این حذف شدگان شاید به خاطر تشابه اسمی حذف شده‌اند که در این دوره می‌توانند با ارائه کد ملی و تأیید اطلاعاتشان ایرادات را اصلاح کنند.

نیمه اول اسفند متقاضیان مسکن ملی تعیین تکلیف می شوند

محمودزاده با اشاره به اینکه تا اواسط اسفند ماه سعی خواهیم کرد تمامی متقاضیان تأیید شده را تعیین تکلیف کنیم، گفت: تعدادی از متقاضیان تأیید شده هم ممکن است در بازه ثبت‌نام به علت نداشتن سابقه ۵ سال سکونت حذف شوند و به همین دلیل ممکن است تا پایان پالایش ظرفیت‌های جدیدی برای تمام متقاضیان ایجاد شود.

۵۸ درصد از متقاضیان در دور اول تأیید شدند/ بیشترین واجدان شرایط برای مسکن ملی برای استان اردبیل است

او اظهار کرد: حدود ۵۸ درصد از متقاضیان در دور اول تأیید شدند که بخش عمده‌ای از آن‌ها البته به استثنا شهر‌های جدید در صورت نداشتن سابقه سکونت حذف خواهد شد چرا که طی اطلاعات ارائه شده حدود بیشترین واجدان شرایط مربوط به استان اردبیل بوده و کمترین آن‌ها مربوط به استان سمنان بوده است که بعد از آنالیز اطلاعات بسیاری از آن‌ها حذف و یا قبول شده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: از اول تا دهم اسفند ماه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه و تکمیل اطلاعات خود علت حذف شدن و یا رد اطلاعات خود را مجددا ارزیابی کنند و بعد از ارائه مدارک ظرفیت‌هایی برای ثبت‌نام آن‌ها ایجاد می‌شود.

محمودزاده گفت: در دور دوم ثبت‌نام سعی خواهیم کرد ظرفیت‌های بیشتری را در برخی از استان‌ها ایجاد کنیم تا بتوانیم متقاضیان بیشتری را در این حوزه ثبت‌نام کنیم که این دوره بلافاصله بعد از اتمام پالایش اطلاعات ثبت‌نام کنندگان دور اول اجرایی می‌شود.


تشریح منبع تغذیه تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

مدیرعامل بانک مسکن نحوه تأمین منابع برای پرداخت تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با بیان اینکه این بانک عملیات پرداخت تسهیلات ساخت برای احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را برعهده دارد، افزود: بانک مسکن از همه توان و منابع در اختیار برای تأمین اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن حمایتی و ارزان قیمت در طرح اقدام ملی استفاده می کند و مطابق تفاهمات و توافقات انجام شده با نهادهای مسوول ساخت در این طرح، آماده پرداخت سری اول این نوع تسهیلات است.

مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه بخش اعظم تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن همچون دوره های قبل و طرح های قبلی تأمین مسکن بر عهده بانک مسکن است گفت: خوشبختانه مدیران و کارشناسان بانک مسکن از ماه ها قبل در پی اطلاع از طرح دولت برای ساخت و عرضه مسکن ارزان، مطالعات لازم برای دستیابی به مدل مشخص تأمین مالی تسهیلات ساخت را انجام دادند و اکنون بانک آماده پرداخت است.

بخشی از این تسهیلات از محل منابع داخلی و بخشی نیز از طریق بهره گیری از ابزارها و نهادهای نوین فعال و در دسترس در بازار سرمایه همچون انتشار اوراق، تأسیس صندوق های زمین و ساختمان و … تأمین و به سازنده ها پرداخت می شود.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که با ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تعریف شده در بافت های فرسوده به عرضه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، در شهرهای جدید به عرضه ۲۰۰ هزار واحد و در سایر شهرها نیز به ساخت ۱۰۰ هزار واحد منجر خواهد شد.

در این بین، توسط بانک مسکن حدود ۲۰ هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت و راهبری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حدود ۲۵ هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حدود ۳۰ هزار فقره تسهیلات به پروژه های شهرهای جدید، حدود ۳۰ هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت و راهبری سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین حدود ۲۰ هزار فقره تسهیلات ساخت نیز به پروژه های بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه این بانک با هر یک از نهادهای مسوول ساخت و عرضه در طرح اقدام ملی مسکن متناسب با شرایط مربوطه، توافق لازم برای نحوه پرداخت تسهیلات ساخت را انجام داده است گفت: در پروژه هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آنها را مدیریت می کند، اولین مرحله پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بعد از پیشرفت فیزیکی حداقل ۱۰ درصدی پروژه، به سازندگان پرداخت می شود. میزان واریز معادل ۱۰ درصد کل تسهیلات خواهد بود.

تسهیلات در نظر گرفته برای این دسته از پروژه ها ۱۰۰ میلیون تومان است. در پروژه های مربوط به شهرهای جدید نیز اولین مرحله از تسهیلات ساخت مسکن مختص طرح اقدام ملی بعد از پیشرفت فیزیکی حداقل ۳۰ درصدی پروژه ها به سازنده پرداخت می شود و همچنین در پروژه های بنیاد مسکن بعد از اتمام فونداسیون و پرداخت ۳۰ میلیون تومان آورده نقدی توسط متقاضیان واجد شرایط، مرحله اول تسهیلات ساخت مسکن به سازنده پرداخت می شود.

مدیر عامل بانک مسکن در ادامه گفت و گو با هیبنا تأکید کرد: بانک مسکن در مسیر تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن مطابق ضوابط و مقررات عمل می کند اما با حداکثر سرعت و در کمترین زمان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد کرد. / تجارت آنلاین


مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی بعد از انتخابات مجلس

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

وزیر راه و شهرسازی:

طبق وعده داده شده طرح اقدام ملی مسکن ظرف دو سال آینده انجام می شود.

در طرح ملی مسکن زمین‌ها را در برهوت انتخاب نکرده‌ایم،‌ بلکه زمین‌ها مناسب بوده و در داخل‌ شهرها آنها را مشخص کرده‌ایم.

مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی در اسفندماه و بعد از انتخابات مجلس انجام می‌شود و هم اکنون پرونده‌های ۱۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط تشکیل شده است./ فارس


صلاحیت ۴۵هزار متقاضی طرح ملی مسکن در شهرهای جدید تأیید شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، از تأیید صلاحیت ۴۵ هزار متقاضی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید کشور خبر داد.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی با بیان این‌که در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید، هر دو وجه مشارکتی و ثبت‌نامی را پیش می‌بریم، افزود: تاکنون صلاحیت ۴۵ هزار نفر در بخش ثبت‌ نامی متقاضیان مسکن در شهرهای جدید احراز شده که این افراد، در حال تکمیل پرونده خود هستند.

وی در خصوص ساز و کار قیمت‌گذاری واحدهای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید، گفت: هر شیوه قیمت‌گذاری باید در شورای مسکن استان مصوب شود؛ به این معنا که ارقامی که اعلام می‌شود، ارقام اولیه است و با توجه به شرایط ساخت، موقعیت شهرها و هزینه‌های آماده‌سازی زیرساخت، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود؛ یعنی قیمت‌ها مانند مسکن مهر یک عدد مشخص و از پیش تعیین‌شده نخواهد بود و در نهایت، این قیمت را شورای مسکن هر استان مصوب خواهد کرد.

طاهرخانی، همچنین در خصوص میزان فروش عرصه در شهرهای جدید کشور گفت: مبلغی که توانسته‌ایم در سال جاری از فروش عرصه در شهرهای جدید کسب و در آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی مسکن مهر هزینه کنیم، بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.


امکان ثبت نام مجدد برخی حذف شدگان طرح ملی مسکن فراهم شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آن دسته از رد شدگان طرح ملی مسکن که بی جهت فرم «ج» آنها قرمز بوده، می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات راه و شهرسازی، ثبت نام خود را تثبیت کنند.

دور اول ثبت نام طرح ملی مسکن از ۱۸ آبان آغاز شد و در ۳۰ آذر ماه به اتمام رسید. اسامی واجدان شرایط دریافت واحد مسکونی در این مرحله از ثبت نام در ۱۴ بهمن ماه از طرق پیامک به آنها اعلام شد که در این میان، تعدادی از متقاضیان به دلیل دارا نبودن شرط عدم دریافت تسهیلات مسکن یا استفاده از امکانات دولتی بخش مسکن یا ثبت نام در طرح مسکن مهر که در سامانه وزارت راه و شهرسازی به فرم «ج» مشهور است، جز واجدان شرایط شناخته نشدند.

حال آنکه بخشی از این افراد اگرچه در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده بودند، اما در ادامه آن انصراف داده و از دریافت واحد مسکونی یا تسهیلات مسکن منصرف شده بودند که این انصراف در سامانه وزارت راه و شهرسازی درج نشده و لذا فرم «ج» افراد مذکور قرمز بوده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، این افراد می‌توانند در بازه زمانی یکم تا دهم اسفند ماه سال جاری با مراجعه حضوری به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها و شهرستان‌های مربوطه و ارائه مستندات و مدارک خود، نسبت به سبز شدن فرم «ج» اطمینان حاصل کرده و در ادامه طرح ملی مسکن حضور داشته باشند.

ثبت‌نام دوباره کسانی که فرم «ج» آنها بی دلیل قرمز بود

در همین راستا، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مسکن در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره حذف برخی از متقاضیان طرح ملی مسکن به دلیل قرمز بودن فرم «ج» آنها، علی رغم عدم استفاده از تسهیلات مسکن یا ثبت نام مسکن مهر اظهار داشت: اگر این دسته از متقاضیان بین اول تا دهم اسفند به سامانه مراجعه کنند با دستورالعمل‌های صادره در این خصوص مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: این دسته از متقاضیان می‌بایست به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند و با ارائه اسناد و مدارک، به رفع مشکل پیش آمده اقدام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه جای نگرانی در این خصوص نیست و ثبت نام آنها در مرحله اول طرح ملی مسکن، به قوت خود باقی است، گفت: امتیاز آنها نگه داشته می‌شود تا وضعیتشان تعیین تکلیف شود.

وی تأکید کرد: این دسته از متقاضیان طرح ملی مسکن، نیازی به ثبت نام مجدد در مرحله دوم این طرح که از ۲ اسفند آغاز می‌شود، ندارند، افزود: این ایراد برای تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پیش آمده که علی رغم انصراف از مسکن مهر، این انصراف آنها در سامانه ثبت نشده و از نظر سامانه‌های اطلاعاتی وزارت راه و شهرسازی، همچنان فرم «ج» آنها قرمز است چون ممکن است در این سال‌ها برای سبز شدن فرم «ج» خود پیگیری نکرده اند.

محمودزاده با بیان اینکه این موضوع عمدتاً برای اعضای انصرافی تعاونی‌های مسکن مهر به وجود آمده، تصریح کرد: از اول اسفند تا دهم اسفند با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی، این مشکل برطرف خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آن دسته از افرادی که در شهرهای جدید برای دریافت مسکن مهر ثبت نام کرده بودند، ولی از ادامه فعالیت و دریافت واحد مسکونی انصراف داده اند اما فرم «ج» آنها همچنان قرمز است، با شرکت عمران شهرهای جدید هماهنگ کرده ایم که افرادی که به آنها مراجعه کنند، این مشکل برای آنها برطرف شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: همه افرادی که بی جهت فرم «ج» آنها قرمز است، در این مدت اقدام به رفع این مشکل خواهیم کرد. چراکه در ابتدای ثبت نام مسکن مهر، هنوز برای عده‌ای از افراد کد ملی تخصیص نشده بود که بر اساس اسم و مشخصات شناسنامه‌ای، اقدام به نام نویسی کرده بودند؛ برخی از این افراد از مسکن مهر انصراف داده بودند که باید برای ثبت شدن انصراف آنها در سامانه وزارت راه و شهرسازی، حضوری و با ارائه مدارک سجلّی و هویتی به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها مراجعه کنند.


متقاضیان حذف شده مسکن ملی ۱۰ روز فرصت اعتراض دارند

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

متقاضیان مسکن ملی که پیامکی دریافت نکرده‌اند از اول اسفند ماه به مدت ۱۰ روز فرصت دارند با مراجعه به سامانه مسکن ملی، اعتراض خود را ثبت کنند./ ایرنا


فروش امتیاز اقدام ملی مسکن

۱۳۹۸/۱۱/۱۷

وزیر راه و شهرسازی:

کسانی که امتیاز اقدام ملی مسکن را بفروشند و در سوداگری بیفتند خود را از این امتیاز محروم کرده اند.


سایت مسکن ملی از دسترس خارج نیست / مدارک لازم برای ثبت نام طرح مسکن ملی

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه: سایت ثبت‌نام طرح ملی مسکن از دسترس خارج نیست و فقط شلوغ است، متقاضیان واجد شرایط مدارک خود را با یک حجم مشخصی در سی‌دی وارد کرده و حضوری به ادارات راه و شهرسازی، شهرهای جدید یا بنیاد مسکن مراجعه کنند.


تکمیل فرآیند ثبت نام مسکن ملی از امروز

۱۳۹۸/۱۱/۱۵

بعد از آن‌که روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه پیامکی به متقاضیانی که در مرحله اول پروژه اقدام ملی مسکن واجد شرایط شناخته شدند ارسال شد، این افراد می‌توانند از چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir مدارک خود را تکمیل و ثبت‌نام را نهایی کنند.


فاز نخست ساخت مسکن ملی در ۱۳ شهر جدید عملیاتی می‎شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۵ هزار نفر در ۱۳ شهر جدید واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن شناخته شده اند گفت:برای ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید دستور نقشه ها صادر شده و با انجمن انبوه سازان وارد مذاکره شده ایم.

حبیب الله طاهرخانی در پاسخ به این سئوال که در فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن چه تعداد مسکن در شهر جدید احداث خواهد شد گفت:از امروز با ارسال پیامک به متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن این متقاضیان در جریان تایید صلاحیت و واجد شرایط بودن خود آگاه می شوند.در شهرهای جدید ۴۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند و قرار است در فاز نخست ۱۳ شهر جدید عملیات احداث این واحدهای مسکونی انجام شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سئوال که میزان آورده متقاضیان مسکن ملی در شهرهای جدید چقدر خواهد بود اظهار داشت:میزان آورده متقاضیان مسکن ملی در شهرهای جدید در فاز نخست ۴۰ میلیون تومان است و متقاضیان واجد شرایط با افتتاح حساب نزد یکی از شعب بانک مسکن در حقیقت وارد عملیات قطعیت در آغاز و اجرای طرح ملی مسکن می شوند.

طاهرخانی در پاسخ به این سئوال که ظاهرا تا زمانی که آورده واریز نشود عملیات احداث آغاز نمی شود تاکید کرد:اقدامات مقدماتی آغاز شده و زمین ها مشخص شده است و تلاش ما این است که در فاز نخست هر چه سریعتر استارت احداث ۴۵ هزار واحد مسکونی زده شود.

وی ادامه داد: تاکنون طراحی های اولیه و دستور نقشه ها از شهرداریها انجام شده است و در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و با انجمن های انبوه سازان استانها وارد مذاکره شده ایم. / خبرگزاری فارس


ثبت نام جا مانده‌های طرح اقدام ملی مسکن در اسفند

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه هیچ طرحی برای ساخت خانه های کوچک مقیاس نداریم گفت: اتفاقاتی که در حوزه اقتصاد رخ داده قدرت خرید متقاضیان مسکن کاهش یافته است.

محمد اسلامی در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به اینکه ساخت مسکن های مقیاس کوچک در دستور کار نیست گفت: بزودی و تا چند روز آینده ۱۰ هزار مسکن مهر در شهر پردیس افتتاح خواهد شد اما آنچه که مشخص است این است که نهضت عرضه مسکن برای اقشار گوناگون جامعه به ویژه اقشار کم در آمد جریان باشد به همین منظور طرح اقدام ملی مسکن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل مشکلات ایجاد شده در حوزه اقتصادی قدرت خرید مردم به مخاطره افتاده و کاهش یافته است و اکنون درحالی شاهد افراد فاقد مسکن هستیم که با وجود خانه های موجود و عرضه شده در دوره های گوناگون استطاعت خرید این خانه ها وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق قانون ساماندهی زمین و مسکن چند شیوه صریح و واضح داریم که تکلیف ما را برای  استفاده از زمین مشخص کرده است گفت: بر این اساس برای قشر محروم جامعه که تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند و نیز برای خیرین خانه ساز زمین رایگان است. طی این سال ها کمیته امداد ، ستاد اجرایی فرمان امام و بسیج سازندگی در کنار هم به این جریان پیوسته اند اما محور همه این نهادها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که به شکل پیوسته هم در روستاها و هم در شهرهای کوچک این موضوع را پیگیری می کند.

طرح اقدام ملی مسکن با فرمول استفاده از زمین های ۹۹ ساله

اسلامی با اشاره به اینکه نوع دوم زمین در قانون ساماندهی زمین و مسکن زمین های ۹۹ ساله است که در طرح مسکن مهر شاهد استفاده از آن بودیم ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن برای قشرهای آسیب پذیر و نیز دهک های ۳ و ۴ از این فرمول استفاده می شود. متاسفانه زمین تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده و به همین دلیل اقدام ها در خصوص زمین های ۹۹ ساله خودش را نشان نمی دهد.

وزیر راه با اشاره به نوع سوم زمین های تعیین شده در قانون ساماندهی زمین و مسکن نیز تاکید کرد: نوع سوم زمین های تعیین شده در قانون ساماندهی زمین و مسکن این است که در قالب قراردادهای مشارکتی، زمین در اختیار سازندگان بخش خصوصی قرار می گیرد و بعد از ساخت آن را به بازار عرضه می کنند. پس دولت وظیفه دارد دهک های ۵ تا ۸ را نیز پوشش دهد.

ارسال پیامک به واجدان طرح اقدام ملی مسکن

اسلامی در اقدام ملی مسکن هر سه نوع زمین استفاده می شود، گفت:برای قشر محروم یک هدف گذاری ۲۰۰ هزار واحدی داریم .علاوه بر این در این طرح فرمول واگذاری زمین های ۹۹ ساله نیز در نظر گرفته شده است .از ۲۲۳ هزار ثبت نام حدود ۱۲۰ هزار نفر واجد شرایط بوده اند و از امروز در استان ها به ترتیب حروف الفبا پیامکی برای آن ها ارسال می شود و  باید برای تشکیل پرونده مراجعه کنند و بعد از آن بسته به نوع شهری که در آن سکونت دارند، زمین در اختیارشان قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از آن وارد فاز دوم خواهیم  شد تا هم سازندگانی که با ما قرارداد دارند و هم مردم که به شکل گروهی و فردی زمین دریافت می کنند بتوانند کار ساخت مسکن خود را آغاز کنند. بنابراین جریان واگذاری زمین برای ما نه منع قانونی دارد و نه در اراده سستی وجود دارد و مصمم هستیم تا با یاری خدا و همراهی مردم این کار را دنبال کنیم.

ثبت نام جا مانده های طرح اقدام ملی مسکن در اسفند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چنانچه برخی در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن موفق به ثبت نام نشدند می توانند در مرحله بعد که احتمالا اسفند ماه خواهد بود ثبت نام خود را انجام دهند گفت:طرح اقدام ملی مسکن در تهرانسر لغو نشده است و ساخت و ساز در این منطقه از تهران ادامه دارد.پس طرح تهرانسر جزو قراردادهای مشارکتی است و ثبت نام مجدد در این طرح بعد از این که پروژه کمی پیش برود، آغاز خواهد شد.

افرادی که قبلا مسکن داشته اما اکنون خانه ندارند از این طرح محروم نمی‌شوند

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چنانچه فردی قبلا مسکن داشته اما اکنون خانه نداشته باشد از این طرح محروم نمی شود اما چنانچه این فرد قبلا از امتیازات دولتی استفاده کرده باشد دیگر امتیازات دولتی به او تعلق نمی گیرد و می تواند از پروژه های مسکن مشارکتی استفاده کند.

وزیر راه ضمن رد این موضوع که چنانچه شخصی طی ۴ سال اخیر صاحب مسکن بوده اما اکنون خانه ندارد نمی تواند از امتیازات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کند، توضیح داد: این موضوع در قانون آورده شده است کسی که فرم ج دارد واز امتیاز های دولتی برای زمین ومسکن برخوردار بوده است، دیگر نمی تواند از این امتیازها بهره ببرد.

او درباره اقدام ملی مسکن توضیحات بیشتری ارایه کرد وگفت:کسانی که به دنبال استفاده از زمین های ۹۹ ساله هستند باید هزینه های جزیی پرداخت کنند .سازندگانی هم که قرارداد مشارکتی امضا می کنند با توجه به شرایط شهر خودشان باید مبالغی را پرداخت کنندکه بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون بوده و با توجه به شرایط متفاوت است.

طرحی برای خانه های ۲۵ و ۳۰ متری وجود ندارد

وی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی متراژهای کوچک گفت:میانگین آپارتمانهای طرح اقدام ملی مسکن ۷۵ تا ۱۲۵ متر  است و خانه زیر ۷۵ متری نداریم. هیچ طرحی هم برای خانه های ۲۵ و ۳۰ متری وجود ندارد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی عنوان می کنند در طرح مسکن مهر پول خانه را کامل واریز کرده اند اما هنوز موفق به دریافت خانه خود نشده اند، گفت: باید دید مسکن آن ها در کدام شهر واقع شده است. یکسری از مسکن مهر در قالب تعاونی ارایه شده است و هم ما و هم مردم معضل بزرگی با تعاونی ها داریم که خارج از کنترل است.

وی ادامه داد:ما به مردم وعده دادیم تا پایان سال ۹۸ مسکن مهر را از نظر اجرایی تمام می کنیم به استثنای پروژه هایی که مشکل حقوقی، قراردادی و قضایی دارد و حرف ما تغییرنکرده و بر همین اساس فعالیت می کنیم اما زمانی که یک پروژه تعاونی بوده و در آن اختلاسی صورت گرفته ، از هیات مدیره شکایت شده، مدیرعامل آن متواری است و دعوا و درگیری وجود دارد خوب باید منتظر روند قضایی شویم.


اعلام نتایج اولیه پایش متقاضیان مسکن ملی از امروز + نحوه اعتراض

۱۳۹۸/۱۱/۱۴

محمودزاده گفت:بر اساس زمانبندی از دوشنبه ۱۴ بهمن به واجدین شرایط دریافت مسکن ملی پیامکی برای تکمیل پرونده ارسال می‌شود.

محمود محمود زاده درباره پایش ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن گفت: پایش اطلاعات متقاضیان در ۴ موضوع فرم «ج»، مالکیت شخصی، استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن و سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا به جز شهر‌های جدید انجام شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد:۲۴۰ هزار نفر در مرحله اول این طرح ثبت نام کردند که ۵۸ درصد افراد واجد دریافت مسکن بودند.

محمودزاده ادامه داد: بر اساس پایش استان‌های اردبیل با ۶۶ درصد، خوزستان ۶۴ درصد، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه با ۶۲ درصد بیشترین درصد ثبت نام کنندگان واجد شرایط بودند و استان‌های سمنان با ۳۵ درصد، خراسان جنوبی ۳۹ درصد، مرکزی ۴۱ درصد کمترین افراد واجد شرایط این طرح بودند.

وی با بیان اینکه در استان تهران نیز ۴۶.۵ درصد از افراد ثبت نام کننده واجد شرایط بودند، افزود: بعد از ارسال پیامک فرد با کد رهگیری که در اختیار دارد به سایت مراجعه می‌کند و محلی که باید مدارک را با خود ببرد مشخص می‌شود در آنجا که عمدتاً اداره راه و شهرسازی استان است سابقه سکونت و مستندات فرد کنترل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از معرفی به بانک هر فرد بنا به پروژه و وسعت ملک از ۳۰ تا ۴۰ میلیون واریز می‌کند.

امکان اعتراض وجود دارد

محمودزاده گفت: افرادی که پیامک برایشان ارسال نشود می‌توانند با مراجعه به سایت دلیل عدم واجد شرایط بودن آن‌ها مشخص است اگر اعتراض دارند از ابتدای اسفند با دریافت کد رهگیری اعتراض کنند.

وی بیان کرد: ارسال پیامک به متقاضیان بر اساس حروف الفبا است تا متقاضیان به راحتی ثبت نام خود را تکمیل کنند.

محمود زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم مرحله دوم ثبت نام قبل از پایان سال صورت گیرد گفت: اگر ظرفیت جدیدی در هر استان ایجاد شود حتماً اقدام به ثبت نام مجدد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پردیس کمبود ظرفیت داریم بیان کرد: در پردیس ۳ هزار واحد ثبت نام کردند اگر ظرفیت جدید ایجاد شود دوباره اقدام به ثبت نام می‌کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا امکان جابجایی در این طرح وجود دارد یا خیر گفت: اگر شهری ظرفیت داشته باشد امکان جا به جایی است، اما در پردیس که کمبود ظرفیت است امکان جابجایی وجود ندارد.

محمود زاده با اشاره به اینکه حتی بعد از پایش متقاضیان امکان فروش امتیاز مسکن وجود ندارد گفت: به صورت قانونی و رسمی امکان فروش امتیاز وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در همه جا آورده اولیه متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است و پردیس هم از این امر مستثنی نیست چندین پروژه در طرح بیان شده است اگر پروژه‌ای زیرساخت آماده ندارد ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت زمین را فرد باید پرداخت کند؛ در این طرح ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.

محمودزاده گفت: در شهر‌های جدید ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت زمین دریافت می‌شود.

وی افزود: گردش مالی این طرح بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و ۴۰ میلیون متر مربع زیر بنای مسکن طرح اقدام ملی است. کارگر آنلاین


نتایج اولیه پایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از فردا اعلام می شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

معاون مسکن وزیر راه: از ۱۴ بهمن به واجدان شرایط دریافت مسکن طرح اقدام ملی براساس حروف الفبا پیامکی برای تکمیل پرونده ارسال می شود.

افرادی هم که پیامک برایشان ارسال نشود می توانند از ابتدای اسفند با دریافت کد رهگیری از سایت مسکن ملی اعتراض کنند./ فارس


فهرست متقاضیان واجد شرایط طرح ملی مسکن اعلام شد/ ارسال پیامک از ۱۴ بهمن

۱۳۹۸/۱۱/۱۱

معاون وزیر راه از ارسال پیامک به متقاضیان واجد شرایط طرح ملی مسکن از ۱۴ بهمن خبر داد و گفت:اسامی این متقاضیان به ادارات کل،شرکت عمران و بنیاد مسکن اعلام شده است.

محمود محمودزاده در خصوص آخرین وضعیت طرح ملی مسکن، اظهار کرد: پالایش ثبت‌نام کنندگان طرح ملی مسکن به اتمام رسیده که حدود ۴۲ درصد از ثبت‌نام واجد شرایط نبودند و حدود ۱۴۰ هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند.

وی با اعلام این‌که از ۱۴ بهمن ارسال پیامک برای متقاضیان واجد شرایط آغاز می‌شود، افزود: با اتمام پالایش متقاضیان مسکن ملی در همه استان‌های کشور، فهرست اسامی متقاضیان واجد شرایط به ارادت کل راه و شهرسازی استانی، شرکت عمران شهرهای جدید ایران و بنیاد مسکن اعلام شده است.

وی تاکید کرد:‌بر اساس ابلاغیه‌ای نیز مقرر شده ادارات کل، شرکت عمران و بنیاد مسکن آدرس مراجعه متقاضیان واجد شرایط را در هر شهر اعلام کنند و در سامانه درج شود.

به گزارش تسنیم، معاون وزیر راه و شهرسازی اوایل ماه گذشته با اعلام این‌که پایش اطلاعات متقاضیان مسکن ملی در بخش فرم «ج» یعنی سابقه استفاده از تسهیلات دولتی پایان یافت و تا نیمه بهمن‌ماه نتیجه پایش مشخص می‌شود، گفته بود: پایش اطلاعات افرادی که در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند آغاز شده و تاکنون بررسی وضعیت ثبت‌نام‌کنندگان در بخش فرم «ج» پایان یافته است.

محمودزاده با تاکید بر این‌که افرادی که قبلا از تسهیلات دولتی استفاده کرده‌اند نمی‌توانند در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کنند،  افزود: رصد و پایش فرم «ج» ثبت‌نام‌شدگان برنامه اقدام ملی مسکن  به سرعت و به صورت برخط (آنلاین) انجام می‌شود و در صورت قرمز بودن این بند، متقاضی خود به خود از سامانه (سیستم) حذف می‌شود.

وی با اعلام اینکه پایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان اکنون در سایر بخش‌ها از جمله سابقه سکونت، افراد تحت تکفل و دیگر موارد در حال بررسی است ابراز امیدواری کرد تا نیمه بهمن ماه نتیجه پایش نخستین مرحله از ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی مشخص شود.

به گفته معان مسکن و ساختمان،‌ پس از این مرحله افراد واجد شرایط برای عقد قرارداد از طریق پیامک به ادارات راه و شهرسازی یا وزارت راه دعوت می‌شوند.


۴۲ درصد متقاضیان مسکن ملی حذف شدند

۱۳۹۸/۱۱/۶

وزیر راه و شهرسازی:

تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای طرح مسکن ملی زیاد بود به طوری که از این تعداد از ثبت‌نام‌کنندگان ۴۲ درصد واجد شرایط نبودند و ۵۸ درصد آنها که حدود ۱۴۰ هزار نفر بودند حائز شرایط شناخته شدند.

پیش از اتمام سال جاری تلاش می‌کنیم ثبت‌نام مرحله دوم اقدام ملی مسکن انجام شود، قطعا متقاضیان بیشتری در این طرح وارد خواهند شد.

با سازمان‌های نظام مهندسی که خلاف دستورالعمل‌ها رفتار کنند برخورد جدی خواهد شد./ فارس


متقاضیان مسکن ملی منتظر دریافت پیامک باشند / آغاز اعلام اسامی واجدان شرایط «مسکن ملی» از ۱۰ بهمن‌ماه

۱۳۹۸/۱۱/۶

معاون وزیر راه و شهرسازی:

از چند روز آینده پیامکی به متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن ملی ارسال خواهد شد که به معنی پذیرش شرایط آنها و اعلام مراجعه حضوری برای تکمیل مراحل ثبت‌نام است./ایرنا


زمان ثبت‌نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن اعلام شد

۱۳۹۸/۱۱/۶

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پالایش شرایط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا نیمه دوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزیابی و پالایش‌های انجام شده از ثبت‌ نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: امیدواریم پالایش‌ متقاضیان تا نیمه دوم بهمن‌ماه به اتمام برسد. پس از آن متقاضیان می‌توانند مراحل بعدی را برای انجام ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمامی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در تلاش هستند تا ظرفیت‌ را برای متقاضیان جدید در شهرهای مختلف به ویژه کلانشهرها افزایش دهند، گفت: تا قبل از اتمام سال و هم زمان با ایجاد ظرفیت‌های جدید ثبت‌نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن انجام می‌شود و ما سعی می‌کنیم با افزایش ظرفیت‌ها بتوانیم متقاضیان بیشتری را در این شهرها ثبت نام کنیم.

محمودزاده تأکید کرد: با توجه به آنکه حجم پالایش‌ها در این مناطق افزایش یافته، نمی‌توانیم آمارهای جدیدی از حذف شدگان طرح اقدام ملی مسکن اعلام کنیم اما میزان حذف شدگان بسیار بیشتر از آخرین آماری است که اعلام شده است.

افزایش ظرفیت‌های جدید در شهرهای مختلف کشور برای طرح اقدام ملی مسکن

او تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها به صورت شبانه‌روزی برای آنالیز شرایط متقاضیان انجام می‌شود و ما امیدواریم بتوانیم با بررسی دقیق شرایط بهتری را برای متقاضیان جدید اعلام کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در شهرهای جدید تهران از جمله پردیس و پرند ظرفیت‌سازی‌های جدیدی در حال انجام است که در دور دوم متقاضیان بتوانند به محض اعلام زمان دقیق ثبت‌نام را انجام دهند.

گفتنی است، ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از آبان ماه آغاز شده است و با توجه به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف کشور از جمله شهر‌های جدید بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام‌های خود را انجام داده‌اند.

مهم‌ترین شرایطی که در طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرده‌اند، عبارت است از متأهل بودن، نداشتن هیچگونه زمین و یا ملکی از ابتدای انقلاب، دریافت نکردن هیچگونه تسهیلات مسکنی و حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا که بسیاری از متقاضیان در دور اول ثبت نام به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شده‌اند.


مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از نیمه بهمن

۱۳۹۸/۱۰/۸

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد که پایش اطلاعات ۲۴۰ هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان در سامانه مسکن ملی بیش از ۴۵ روز طول می‌کشد و بر این اساس مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی نیمه دوم بهمن ماه انجام می‌شود.

«محمود محمودزاده» در گفت و گو با ایرنا، گفت: نتیجه پایش نخستین مرحله از ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی تا نیمه بهمن ماه مشخص می‌شود و بعد از این مرحله ظرفیت‌های جدید در استان‌های کشور اعلام خواهد شد.

وی خبر داد که از پایان مرحله اول ثبت نام متقاضیان مسکن ملی که ۳۰ آذرماه به پایان رسید شناسایی و ارزیابی ثبت نام کنندگان آغاز شده است و حتی بررسی فرم «ج» به عنوان مهمترین و اولین بند بررسی شرایط متقاضیان پایان یافته است.

محمودزاده خبر داد که از نیمه بهمن ماه نام‌نویسی مجدد مسکن ملی در استانهای کشور آغاز خواهد شد و کسانی که نتوانستد در مرحله اول در سامانه مسکن ملی ثبت نام کنند آماده درج اطلاعات خود باشند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تعداد ثبت نام کنندگان در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که در برخی استان‌ها نیاز به مسکن بیش از ظرفیت تعیین شده است، گفت: در مرحله اول مسکن ملی در ۳۱ استان و ۵۳۸ شهر ثبت نام داشتیم که در بسیاری از شهرها در همان ساعت های اولیه ظرفیت تکمیل شد.

وی با اعلام اینکه پیش بینی می‌کنیم بیش از ۴۰ درصد از ثبت نام کنندگان در مرحله نخست به دلیل قرمز بودن فرم «ج »، حذف شوند، گفت: بر این اساس با ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در مرحله دوم ثبت نام می‌توانیم واجدین شرایط بیشتری را برای ساخت مسکن در بر بگیریم.

وزارت راه و شهرسازی اکنون در مرحله پایش اطلاعات ٢۴٠ هزار نفری است که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کردند و بعد از پایش اطلاعات یا زمین در اختیار متقاضیان گذاشته می‌شود و یا ثبت نام کنندگان به شرکت‌های انبوه ساز معرفی می‌شوند تا با عقد قرارداد با این شرکت‌ها برای آنها خانه ساخته شود.


سقف قسط اول مسکن ملی برای متقاضیان مشخص شد

۱۳۹۸/۱۰/۶

معاون وزیر راه و شهرسازی:

قسط اول مسکن ملی برای تمام متقاضیان ثابت و یکسان است.

متقاضیانی که تمام شرایط اعلام شده را داشته باشند به بانک عامل برای افتتاح حساب معرفی خواهند شد و در مرحله اول باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به این حساب واریز کنند./ایلنا


متقاضیان طرح ملی مسکن باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان داشته باشند

۱۳۹۸/۱۰/۴

معاون وزیر راه:

متقاضیان طرح ملی مسکن باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان داشته باشند

معاون وزیر راه با اعلام میانگین قیمت ۳.۵ تا ۴ میلیون تومانی بر یک مترمربع زمین در طرح ملی مسکن گفت: متقاضیان باید طی ۱۲ سال ۱۲۰میلیون تومان برای زمین پرداخت کنند.
محمود محمودزاده با اعلام این‌که در طرح ملی مسکن زمین‌های گران‌قیمت با شرایط خاص به‌صورت مشارکتی با سازندگان ساخته می‌شود، اظهار کرد: در شهر‌های استان تهران میانگین یک مترمربع زمین ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: برای آپارتمان‌های پرتراکم که ۳۸ تا ۴۳ مترمربع مساحت دارند، در شهر‌های استان تهران قیمت زمین ۱۲۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود که متقاضیان باید این مبلغ را در اقساط ۱۲ ساله پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که قیمت تمام‌شده ساخت نیز محاسبه و اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: متقاضیان باید آورده‌ای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان داشته باشند و پرداخت اقساط واحد‌های مسکونی توسط متقاضیان بعد از تحویل واحد، آغاز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه میانگین مساحت واحد‌های مسکونی طرح ملی مسکن را ۷۵ مترمربع اعلام کرد.


مسکن ملی برای درآمدهای مختلف است

۱۳۹۸/۱۰/۳

معاون وزیر راه و شهرسازی:

در مرحله اول در استان تهران ۷۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

طرح اقدام ملی مسکن برای درآمدهای مختلف پیش‌بینی شده است.

در این طرح در شهرهایی که دولت دارای زمین باشد و قیمت زمین بر اساس ضوابط قانونی اجازه دهد، زمین ۹۹ ساله اجاره داده می‌شود.

همچنین، در شهرهایی که قیمت زمین دولتی بیشتر از جزئیاتی است که در قانون آمده، واگذاری به شیوه فروش اقساطی انجام می‌شود که در عین حال این شیوه ارزش افزوده بسیار خوبی برای متقاضیان ایجاد می‌کند.

زمین‌هایی که گرانقیمت‌تر هستند و شرایط خاص دارند به صورت مشارکت با سازندگان ساخته می‌شود.


چرا مجردها نمی‌توانند در طرح‌های مسکن شرکت کنند؟

۱۳۹۸/۱۰/۳

محمود محمودزاده معاون وزیر راه:

زمانی که قوانین بالادستی اجازه ثبت نام مجردهای زیر ۳۵ سال را در طرح مسکن ملی ندهد وزارت راه نیز به عنوان مجری مصوبات دولت نمی‌تواند برای خانه‌دارکردن جمیعت مجرد کشور برنامه داشته باشد.


تکمیل ظرفیت مسکن ملی پردیس در نیم ساعت

۱۳۹۸/۱۰/۱

شرکت عمران پردیس:

با توجه به شرایط خوبی که در پردیس وجود دارد، ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در همان دقایق اولیه تکمیل شد و حدود ۳ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند./صداوسیما


آغاز ثبت‌نام ۷۰ هزار مسکن ملی ۱۸ شهر استان تهران از ۱۰ صبح فردا/ سهم تهرانی‌ها ۵۰ هزار مسکن

۱۳۹۸/۹/۲۹

معاون وزیر راه و شهرسازی از اضافه شدن یک شهر دیگر به استان تهران برای ثبت‌ نام طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: سهمیه استان و شهر تهران در این مرحله ثبت‌ نام حدود ۹۰ هزار واحد است/ تسنیم


آغاز ثبت‌ نام مسکن ملی در تهران از ۳۰ آذر

۱۳۹۸/۹/۲۷

از روز شنبه (۳۰ آذرماه) ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های تهران، البرز و قزوین آغاز می‌شود.


آغاز ثبت‌ نام طرح اقدام‌ ملی مسکن در ۵ استان از صبح فردا

۱۳۹۸/۹/۲۵

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در فاز ششم این طرح در استان‌های فارس، مرکزی، بوشهر، اردبیل و ‌آذربایجان‌ شرقی از ۱۰ صبح فردا (سه شنبه) خبر داد.


۳ شهر جدید به طرح ملی مسکن تهران اضافه شد/ ثبت‌نام مجدد در زنجان

۱۳۹۸/۹/۲۵

معاون وزیر راه از ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن در زنجان خبر داد و گفت:‌‌ علاوه بر پردیس و پرند در شهرهای اسلام‌شهر، شهریار، دماوند و هشتگرد نیز ثبت‌نام طرح ملی مسکن استان تهران انجام می‌شود.

محمود محمودزاده با بیان این‌که ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن به تأمین زمین بستگی دارد، اظهار کرد: این قابلیت به‌خصوص در زنجان وجود دارد؛ بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته با کمک و همکاری مسئولان این استان پس از تأمین زمین، متقاضیان باقی‌مانده در زنجان را پوشش خواهیم داد.

وی با اعلام این‌که تاکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد:‌ از این تعداد حدود ۲۰ هزار در بافت فرسوده و حدود ۱۱۰ هزار در سایر شهرهای کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با یادآوری این‌که پالایش متقاضیان آغاز شده است، افزود: پالایش ثبت‌نام کنندگان در سامانه فرم «ج» برای استان‌ها تا قبل از مرحله پنجم به اتمام رسیده است، بقیه سامانه‌های پالایشی هم در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که “تلاش می‌کنیم به‌زودی نتایج پالایش اعلام شود”، اضافه کرد: مکانیسمی برای شناسایی افرادی که به‌اصطلاح به‌قولنامه‌ای ملکی را خریداری کرده‌اند مانند سازمان ثبت اسناد وجود ندارد، اما با این حال تلاش می‌کنیم از سامانه‌های ارزیابی‌شده این اطلاعات را برای پالایش افراد دریافت کنیم.

محمودزاده همچنین با تأکید بر این‌که “نهایت تلاش ما این است که واجدان شرایط واقعی بتوانند در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند” در پاسخ به این پرسش که آیا در استان تهران ثبت‌نام فقط در پردیس و پرند انجام می‌شود،‌ گفت: خیر، علاوه بر این شهرها،‌ مقداری هم از شهر جدید هشتگرد برای استان تهران ثبت‌نام طرح ملی مسکن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای برخی از شهرهای استان تهران نیز زمین تأمین شده و ثبت‌نام انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ اسلام‌شهر، شهریار و دماوند از جمله شهرهایی هستند که توانستیم برای طرح ملی مسکن تأمین زمین را انجام دهیم.


آغاز فاز ۵ ثبت‌ نام طرح ملی مسکن از امروز در ۶ استان دیگر

۱۳۹۸/۹/۲۳

بر اساس اعلام قبلی وزارت راه و شهرسازی، فاز پنجم ثبت‌نام طرح ملی مسکن در ۶ استان اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان از امروز آغاز می‌شود.


ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از ۳۰ آذر در تهران آغاز می‌شود

۱۳۹۸/۹/۱۹

ثبت‌ نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن از ۳۰ آذر امسال در استان تهران آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران،  ثبت نام استان‌های تهران، البرز، قزوین، جنوب کرمان، کرمان از ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود.

ثبت‌نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مربوط به ۲۳ اداره کل راه و شهرسازی باقیمانده در چهار فاز مجزا تا پایان آذرماه اجرا می شود.

فازهای چهارم تا هفتم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای استان های سراسر کشور تا ۳۰ آذرماه به طول می انجامد.

فاز چهارم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۶ استان سمنان، ایلام، شرق سمنان، ایرانشهر، آذربایجان غربی، و خراسان رضوی انجام می شود و در فاز چهار،   این ۶ استان ثبت نام طرح اقدام ملی  از ۱۹ آذرماه به مدت سه روز شروع می شود.

زمان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در فاز پنجم برای ۶ استان دیگر  از ۲۳ آذر ماه و استان های اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان جزء ۶ استانی هستند که ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در فاز پنجم برای آنها انجام خواهد شد.


ثبت‌ نام مسکن‌ ملی در پنج استان دیگر

۱۳۹۸/۹/۱۹

نام‌نویسی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از امروز در سمنان، ایلام، جنوب ایرانشهر، آذربایجان غربی و خراسان رضوی آغاز می‌شود./شبکه خبر


ثبت‌ نام مسکن‌ ملی در پنج استان آغاز شد

۱۳۹۸/۹/۱۶

بعد از وقفه سه‌هفته‌ای در ثبت‌نام مسکن‌ملی به دلیل قطعی اینترنت، ثبت‌نام از متقاضان ۵ استان کشور از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز می‌شود.

متقاضیان مسکن ملی در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری امروز می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند./ایرنا


مسکن ملی فردا از سر گرفته می‌شود / شروع ثبت نام برای ۵ استان

۱۳۹۸/۹/۱۵

مسکن ملی پس از وقفه سه هفته‌ای فردا از سر گرفته می‌شود و متقاضیان پنج استان یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه می‌توانند ثبت نام کنند.

پس از این که اینترنت از هفته پایانی آبان ماه قطع شد، پروسه ثبت نام مسکن ملی نیز متوقف شد، اما طبق اعلام سامانه اقدام ملی تولید مسکن این پروژه پس از وقفه سه هفته‌ای فردا از سر گرفته می‌شود و متقاضیان پنج استان می‌توانند ثبت نام کنند.

این سامانه در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده است: ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی در استان‌های یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ آغاز و در ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۸ پایان می‌پذیرد.

ثبت نام گروه اول در روز ۲۱ آبان ماه آغاز شد که متقاضیان از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و قم فرایند ثبت نام خود را انجام دادند.

در گروه دوم نیز استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان قرار داشتند که نام‌نویسی ساکنان این استان‌ها نیز از روز ۲۵ آبان ماه آغاز و در مدت دو روز انجام شد.

طبق این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود که در اولین مرحله آن ثبت نام و ساخت ۱۸۰ هزار واحد در دستور کار قرار گرفته است.


ثبت نام طرح ملی مسکن ۵ استان به تعویق افتاد

۱۳۹۸/۹/۱۳

در حالی طبق نامه نگاری سرپرست دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن ثبت نام طرح ملی مسکن ۵ استان باید امروز آغاز می شد که ثبت نام مذکور به شنبه آینده موکول شده است.

ثبت نام طرح ملی مسکن در استان‌های همدان، یزد، خوزستان،‌کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری به تاخیر افتاده است


توضیحات معاون استاندار تهران در خصوص طرح اقدام ملی مسکن

۱۳۹۸/۹/۱۲

معاون عمرانی استانداری تهران:

۱۳۰ هزار مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن سهم استان تهران است که ۱۳‌ هزار واحد در قالب بازآفرینی یعنی حدود ۱۰ درصد از کل سهم استان در قالب این طرح وجود دارد.

مابقی یعنی ۶۱ هزار واحد در‌ شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ هزار واحد در شهرهایی با کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته خواهد شد.

همچنین ۴۴ هزار واحد نیز در شهرهای جدید واحدهای مسکونی در قالب این طرح ساخته می‌شود./ایسنا


آغاز ثبت‌ نام طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان فاز نخست

۱۳۹۸/۹/۱۰

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌و‌شهرسازی اعلام کرد: ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی در مرحله اول در پنج استان همدان، یزد، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و کرمانشاه از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۳ آذر آغاز و تا ساعت ۲۴، شانزدهم آذرماه پایان می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت  به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد که ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول در پنج استانِ همدان، یزد، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و کرمانشاه از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۳ آذر آغاز و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ آذرماه به پایان می‌رسد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن در نامه‌ای به حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوشت: با توجه به فراهم شدن شرایط لازم جهت ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی، اقدام متقتضی برای ثبت‌نام متقاضیان طرح مذکور در پنج استانِ همدان، یزد، چهارمحال‌و‌بختیاری، خوزستان و کرمانشاه، بر اساس ظرفیت‌های اعلامی توسط ادارات کل راه و شهرسازی به تفکیک شهرهای اعلام شده از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۳ آذر ۹۸ تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ در سامانه مذکور صورت پذیرد. بر این اساس، نسبت به اعلام موضوع در سامانه به شرح زیر دستور اقدام متقضی صادر شود.

همچنین در اعلامی که از سوی دفتر اقتصاد مسکن انجام شده انجام ثبت نام به اطلاع مدیران کل راه و شهرسازی پنج استان رسیده است.

گفتنی است، متقاضیان طرح اقدام ملی می‌توانند جهت ثبت‌نام به نشانی tem.mrud.ir مراجعه کنند.


ثبت‌نام طرح جدید مسکن دولت در ۴۰ شهر پایان یافت

۱۳۹۸/۸/۲۲

بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام برنامه اقدام ملی مسکن در ۴۰ شهر چهار استانِ سیستان و بلوچستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و قم، ثبت‌نام به اتمام رسید.


وقتی طرح مسکن ملی اعلام شد سرچ این عبارت در گوگل اوج گرفت. اما ظاهرا بعد ازینکه مردم شرایطش رو خوندن یا شنیدن جستجو به شدت افت کرد!

۱۳۹۸/۸/۲۲


وزیر راه و شهرسازی: نام‌نویسی طرح ملی مسکن تا پایان آذر به اتمام می‌رسد.

۱۳۹۸/۸/۲۲


قیمت تمام شده هر واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در کلانشهرها حداکثر متری ۳٫۵ میلیون تومان

۱۳۹۸/۸/۲۰

وزیر راه و شهرسازی: قیمت ساخت هر متر مسکن در کلانشهرها حداکثر ۳٫۵میلیون تومان و در غیر از کلانشهرها ۲٫۵ تا ۳٫۵ میلیون تومان است.

از فردا سامانه در سه استان باز می‌شود و به تدریج جلو می‌رویم تا بدین ترتیب هم سامانه تست شود و هم استان به استان با توجه به پروژه‌ها اراضی آماده شده و قراردادها را منعقد کنیم/ فارس


طرح ملی مسکن تهران از تهرانسر آغاز شد / ۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند

۱۳۹۸/۸/۱۹

وزیر راه و شهرسازی:

طرح ملی مسکن متعلق به همه ایرانیان است، تاکنون ۲۰ هزار نفر در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند.

تهرانسر نخستین منطقه در تهران است که این طرح در آن آغاز شده است. قیمت تمام شده در شهرهایی غیر از تهران ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است

در صددیم مشاغل مختلف از جمله فرهنگیان، نیروهای مسلح و بازنشستگان را در این طرح، صاحبخانه کنیم.


آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز در ۴ استان

۱۳۹۸/۸/۱۸

ثبت نام طرح ملی مسکن از امروز ۱۸ آبان در چهار استان قم، سیستان و بلوچستان، خراسان‌های شمالی و جنوبی آغاز شد و به مرور در سایر استان‌ها نیز نام‌نویسی انجام می‌شود.

خبرگزاری مهر: پس از یک سال از وعده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تلاش دولت دوازدهم برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، امروز قرار است این طرح که با نام برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن شناخته می‌شود، از شهروندان در سراسر کشور اقدام به نام نویسی در سایت tem.mrud.ir کند.

اگرچه تا کنون جزئیاتی از این طرح اعلام نشده، اما امروز محمود محمودزاده قرار است درباره جزئیات این طرح، ترتیب زمانی استان‌هایی که ثبت نام در آن‌ها انجام می‌شود، قیمت تمام شده هر واحد، نحوه واگذاری اراضی دولتی به پیمانکاران و … توضیح دهد.

یکی دیگر از نکات عجیب در اجرای طرح ملی مسکن این است که تا کنون سه معاون مسکن و ساختمان تغییر کرده و هر بار هم بخشی از جزئیات این برنامه با تغییر دبیر شورای عالی مسکن تغییر کرده است.

همچنین اظهار نظر‌های وزیر راه و شهرسازی و معاونان مَسکنی وی نیز در خصوص نحوه واگذاری اراضی به سازندگان، متناقض بوده است.
به عنوان نمونه علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از واگذاری اراضی دولتی به سازندگان در ساخت و ساز مشارکتی خبر داده بود؛ به گفته نبیان، در این طرح، آورده سرمایه گذار، هزینه ساخت و ساز و آورده دولت، اراضی دولتی است که در پایان عملیات ساخت و ساز، واحد‌ها بر اساس نحوه هزینه کرد، میان دولت و سرمایه گذار تقسیم شده و هر کدام اقدام به فروش واحد‌های خود خواهند کرد.

از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود قرار نیست سازنده‌ها مالک زمین شوند و مالکیت اراضی در اختیار دولت باقی می‌ماند؛ سازنده نیز تنها سود کمی به عنوان دستمزد ساخت و ساز برای خود برمی دارد.

حسن روحانی رئیس جمهور نیز اخیرا در مراسمی اعلام کرده بود در طرح ملی مسکن قرار نیست مانند مسکن مهر از منابع بانک مرکزی تسهیلات داده شود که پایه پولی افزایش یابد.

با این حال تنها موضوعی که از جزئیات این طرح اعلام شده، اعطای تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد است که در این طرح نیازی به خرید اوراق تسهیلات مسکن برای متقاضیان نیست.

همچنین به گفته مسئولان بانک مسکن، قرار است افرادی که حساب پس انداز صندوق مسکن یکم دارند، به این طرح متصل شده و واحد‌های خود را با استفاده از تسهیلات این صندوق دریافت کنند.

در استان تهران نیز سه شهر جدید اندیشه، پردیس و پرند در زمره این طرح قرار گرفته و سایر شهرستان‌های این استان نیز به جز شهر تهران مشمول برنامه اقدام ملی مسکن خواهند بود.

همچنین محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ادغام همه شرکت‌های زیرمجموعه این وزارت خانه در سامانه نام نویسی که امروز آغاز به کار می‌کند، خبر داد.

در این سامانه قرار است ۱۰۰ هزار واحدی که در بافت فرسوده توسط شرکت بازآفرینی شهری، ۱۰۰ هزار واحدی که از سوی بنیاد مسکن در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر و ۲۰۰ هزار واحدی که در شهر‌های جدید توسط شرکت عمران شهر‌های جدید احداث می‌شوند، بارگذاری شود.


زمان ثبت نام تهرانی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن مشخص شد

۱۳۹۸/۸/۱۷

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از روز شنبه در بیش از ١٠ استان کشور خبرداد و گفت: تهرانی ها تا یک ماه آینده می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.


سامانه ثبت‌ نام ملی مسکن صبح شنبه معرفی می‌شود.

۱۳۹۸/۸/۱۵

ثبت نام ملی مسکن در شهرهای جدید هم در خلال ثبت نام از استانها آغاز می شود.

آدرس سایت روز شنبه به متقاضیان اعلام عمومی می‌شود./فارس

معاون وزیر راه: سامانه ثبت‌نام ملی مسکن شنبه معرفی می‌شود / نام نویسی در شهرهای جدید بزودی

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سامانه ثبت‌نام ملی مسکن صبح شنبه معرفی می‌شود گفت:ثبت نام ملی مسکن در شهرهای جدید هم در خلال ثبت نام از استانها آغاز می شود.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که ثبت‌نام طرح ملی مسکن شنبه هفته آینده در ۱۰ استان قطعی است یا احتمال تأخیر وجود دارد؟ گفت: شنبه سایت فعال می‌شود و برای اینکه فرصت برابر برای همه متقاضیان برای ثبت‌نام وجود داشته باشد یک یا دو روز لازم است تا متقاضیان مدارک خود را آماده کنند تا روی سایت اسکن کنند.

محمودزاده ادامه داد: متقاضیان ثبت نام ملی مسکن مدارک را آماده می‌کنند و روی سایت اعلام می‌کنیم تا صبح روز دوشنبه یا سه‌شنبه ثبت‌نام را شروع می‌کنند.

وی افزود: متقاضیان شنبه باید مدارک خود را روی سایت آماده و بارگذاری کنند چون معمولاً‌ آماده کردن مدارک یک یا دو روز زمان می‌برد بنابراین گفتیم اگر از ۱۵ آبان ثبت‌نام انجام شود ممکن است بسیاری از کسانی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند مدارک آنها آماده نباشد پس چند روزی همه فرصت داشته باشند تا مدارک خود را ارائه و بر روی سایت اسکن کنند.

*آدرس سایت روز شنبه به متقاضیان اعلام عمومی می‌شود

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که هنوز به متقاضیان سایت ثبت‌نام طرح ملی مسکن معرفی نشده است گفت: آدرس سایت روز شنبه به متقاضیان اعلام عمومی می‌شود.

محمودزاده در پاسخ به این سؤال که آیا آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در ۱۰ استان، استان‌هایی هستند که کم تقاضا هستند گفت: این ۱۰ استان با هم به صورت ادواری و ۳ استان ۳ استان در چند روز آینده شروع به ثبت‌نام می‌کنند و ۷ تا ۸ روز ثبت‌نام آنها انجام می‌شود. امید است بلافاصله هم شهرهای جدید شروع شود تا بتوانیم بحث کلان‌شهرها را هم پاسخ دهیم.

وی در پاسخ به این سئوال که بعد از اتمام ثبت نام در این ۱۰ استان ثبت نام در شهرهای جدید آغاز می شود افزود: به هر حال احتمال این هم است که ثبت‌نام در شهرهای جدید همزمان هم آغاز شود اما به هر حال هفته آینده اطلاعات به طور پشت‌سر هم اعلام می‌شود تا متقاضیان ساماندهی شوند.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که برای طرح اقدام ملی تسهیلات در نظر گرفته شده، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در طرح اقدام ملی مسکن پروژه به پروژه این رقم متفاوت خواهد بود، اما در این طرح میزان تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد خواهد بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تاکنون ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است و قرار است تا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تا سال ۹۹ احداث شود.


شروط ثبت نام در طرح ملی مسکن رسما اعلام شد

۱۳۹۸/۸/۹

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی شروط ثبت نام در طرح ملی مسکن رسما اعلام و طرح‌های ویژه این وزارتخانه برای خانه دار شدن کارمندان و کارگران را تشریح کرد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تاهل، سابقه سکونت در شهر موردتقاضای مسکن و همچنین عدم بهره مندی از امکانات و تسهیلات دولتی در خرید واحدهای مسکونی از جمله شروط ثبت نام در این طرح است.

محمد اسلامی در خصوص زمان آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: معرفی سامانه بنا بر وعده‌ای که اعلام شد در ۱۵ آبان انجام می‌شود و در همان روز پذیرش در ۱۰ استان آغاز خواهد شد.
اسلامی با یادآوری این مطلب که آغاز طرح اقدام ملی مسکن در کلانشهرها و از جمله تهران با حضور رییس‌جمهور در ماه‌های گذشته آغاز شد، توضیح داد:

در شهرهای جدید اقدامات احداث حدود ۶۷ هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است و  در شهرهای جدید پیرامون کلانشهرها که جامعه هدف این شرکت است زمین در اختیار پروژه طرح اقدام ملی قرار می‌گیرد تا جامعه هدف این طرح بتوانند بهره‌مندی لازم را در خصوص رفع نیاز مسکن داشته باشند.

به گفته وی تمامی تلاش در طرح اقدام ملی مسکن این است که زندگی مردم در واحدهای مسکونی و در محلات شان مناسب و مطلوب باشد.

پیش از این چهار شرط برای ثبت نام در طرح ملی مسکن اعلام شده بود که عبارت بودند از تأهل، نداشتن مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا ؛ به این ترتیب با اعلام وزیر سه شرط در حال حاضر برای ثبت نام مد نظر سیاستگذار است.

این مقام مسئول و سیاستگذار با تاکید بر اینکه مجموع اقدامات اشاره شده با هدف جریان سازی تولید مسکن و کسب اطمینان و اعتماد مردم برای تولید مسکن در مناطق شهری است، گفت: احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال های ۹۸ و ۹۹ و همچنین سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد. در نظر داریم تا این تعداد را به رقم ثابت در سال برسانیم و در دولت های آینده این طرح ادامه یابد.

وی همچنین گفت: در نظر است تا در برخی از مناطق مستعد زمین به صورت گروهی در اختیار متقاضین قرار گیرد تا متقاضیان خود به صورت گروهی اقدام به ساخت و ساز کنند.

طرح های ویژه برای خانه‌دار شدن کارمندان و کارگران

محمد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تفاهمنامه‌هایی با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره)، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دفاع و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای خانه‌دار شدن شاغلان آنها امضا شد و وزارت راه برای سایر نهادها و سازمان‌ها آماده همکاری در خصوص طرح مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان و آغاز پروژه مشترک با آن بنیاد، اظهار کرد: با وزارت کار نیز برای مسکن کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی تفاهمنامه‌ای امضا شد.

بر این اساس در حال مذاکره با این وزارتخانه هستیم تا بتوانیم زمین را در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند جامعه کارگری و بازنشستگان را تحت پوشش این طرح و تامین مسکن قرار دهند.


سود نجومی وام طرح ملی مسکن

۱۳۹۸/۸/۴

در حالی قرار است در طرح ملی مسکن به متقاضیان ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصدی پرداخت شود که قشر متوسط به پایین باید حدود ۱۶۰ میلیون سود این وام را پرداخت کند.


جزئیات جدید از ثبت نام طرح ملی مسکن

۱۳۹۸/۸/۱

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت شهرسازی:

در طرح اقدام ملی مسکن پروژه به پروژه این رقم متفاوت خواهد بود، اما در این طرح میزان تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد خواهد بود.

در این اقدام ملی مسکن شاید ثبت‌ نام شبیه ثبت‌ نام مسکن مهر باشد، اما در این طرح دولت نقشی در ساخت و ساز ندارد و نهادهایی در این طرح اقدام به ساخت و ساز خواهد کرد.

فعلا بانک مسکن این تسهیلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت خواهد کرد.

سهمیه استان تهران در طرح ملی مسکن مشخص شده و به زودی ثبت‌نام در تهران نیز آغاز می‌شود/ فارس


آغاز ثبت نام مسکن ملی در ۱۰ استان از نیمه آبان

۱۳۹۸/۸/۱

محمود محمودزاده با یادآوری این‌که ثبت‌نام اولیه مسکن ملی در شهر کرمان برای تست سامانه انجام شد، اظهار کرد: تمام مشکلات و نواقص موجود در سامانه برای ثبت‌نام برطرف شده است.

وی ادامه داد: نام‌نویسی از متقاضیان مسکن ملی در ۱۰ استان کشور از آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود و به‌مرور استان‌های دیگر با فراهم شدن شرایط لازم در پروسه ثبت‌نام قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید دارای چهار شرط اصلی باشند، تصریح کرد: تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌ دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از جمله این شرایط است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که امکان ثبت‌ نام افراد دارای سابقه مالکیت در طرح ملی مسکن وجود ندارد گفت: برای متقاضیان دارای موارد خاص مکانیزمی برای بررسی این موارد در حال طراحی است اما اولویت با کسانی است که چهار شرط اصلی را داشته باشند.

محمودزاده با اعلام این‌که تا دو هفته آینده ثبت‌نام مسکن ملی در ۱۰ استان کشور انجام خواهد شد، اظهار کرد: تلاش ما این است تا قبل از بهمن ماه سال جاری فرآیند ثبت‌ نام در تمامی استان‌های کشور صورت گیرد.


وزیر راه: طبقه متوسط و پایین در پروژه اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند

۱۳۹۸/۷/۶
وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط آرامش بازار ارز، کسانی که نیازمند واقعی هستند می‌توانند برای تهیه مسکن اقدام کنند.

محمد اسلامی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: قیمت مسکن فقط تابع خود مسکن نیست بلکه تابع شرایط اقتصادی و قیمت ارز هم هست.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی آرامش به بازار رسیده است و افراد برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود آن را در بازارهای گوناگون حرکت نمی دهند. بنابراین در این شرایط کسانی که نیازمند واقعی مسکن هستند، می‌توانند برای تهیه مسکن اقدام کنند.

اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که طبقه متوسط و پایین یعنی جامعه هدف ما هستند، برای تهیه مسکن در پروژه اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند و دیگران هم که استطاعت مالی دارند، می‌توانند خودشان برای تهیه مسکن اقدام کنند. / ایسنا


رونمایی از تغییر جدید دولت در طرح ملی مسکن

۱۳۹۸/۶/۲۴

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه:

برای افزایش بهره مندی اقشار میان درآمدی جامعه از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم، مذاکره ای با بانک داشتیم تا بتوان از ظرفیت تسهیلات این صندوق در پروژه های برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استفاده شود تا علاوه بر اینکه این واحدها پیش خرید می شود، به دست متقاضی واقعی نیز برسد.


چه کسانی می توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند؟

۱۳۹۸/۶/۱۱

علی نبیان، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:

در خصوص شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن گفت: فقط کسانی می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند که فرم (ج) آنها سبز باشد.

بر اساس فرم (ج) هر فردی می تواند یکبار از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن استفاده کند و کسانی که فرم (ج) آنها قرمز باشد بدین معنا است که قبلا از این امکانات استفاده کرده‌اند./ایرنا

مسکن, اقدام ملی مسکن, طرح اقدام ملی مسکن, ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن, شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن, اخبار طرح اقدام ملی مسکن, اخبار اقدام ملی مسکن, طرح اقدام ملی مسکن چیست

طرح اقدام ملی مسکن, ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن, شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن, اخبار طرح اقدام ملی مسکن, اخبار اقدام ملی مسکن, طرح اقدام ملی مسکن چیست


آغاز مقدمات ثبت‌ نام مسکن طرح اقدام ملی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن: درخصوص جزئیات طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن، عملیات اجرایی در هر سه بخش شهرهای جدید، بازآفرینی و بنیاد مسکن در حال انجام است و مقدمات ثبت نام نیز فراهم شده که جزئیات آن توسط مجموعه های مذکور اعلام می‌شود.


طرح اقدام ملی مسکن چیست

با ادغام دو طرح صندوق پس‌ انداز مسکن یکم و اقدام ملی مسکن، متقاضیان خرید خانه می‌توانند در طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحدی خانه (طرح اقدام ملی) صاحبخانه شوند.

نحوه خانه دارشدن متقاضیان در طرح های مسکنی وزارت راه و شهرسازی با اتصال صندوق پس انداز یکم به طرح اقدام ملی تولید مسکن مشخص شد.

بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق پس انداز یکم (خانه اولی‌ها) که در سال‌های گذشته اقدام به سرمایه‌گذاری در این صندوق کرده‌اند می‌توانند وام خود را به عنوان هزینه ساخت به سرمایه‌گذاران در طرح اقدام ملی منتقل کنند.

اکنون وام ۳۵۰ هزار نفر از سرمایه‌گذاران در صندوق پس‌انداز یکم آماده تحویل است و کسانی که جزو سرمایه‌گذاران در این صندوق هستند می‌توانند وام‌های خود را در اختیار سازندگان (سرمایه گذاران ساخت خانه در طرح اقدام ملی) برای ساخت واحدهای خود قرار دهند.

البته وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان خرید خانه که هیچ اندوخته‌ای در صندوق پس انداز یکم ندارند هم برنامه‌ریزی کره است. بر این اساس افرادی که تاکنون در صندوق پس‌ انداز یکم ثبت نام نکرده‌اند اما می‌خواهند در طرح اقدام ملی صاحب خانه شوند و فقط توانایی پرداخت پول ساخت را دارند و برای پرداخت پول زمین مشکل دارند، باید در طرح فروش مسکن به روش اقساطی ثبت نام کنند.

در این طرح که از آن به عنوان طرح تام فاز نام برده می‌شود، مکانیزمی طراحی شده است که کسانی که قدرت پرداخت پول ساخت (اعیانی) را دارند اما از پرداخت هزینه زمین (عرصه) ناتوانند، پول ساخت را در اختیار پیمانکار قرار می‌دهند و مشارکت آنها در این طرح آغاز می‌شود.

دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزات راه و شهرسازی قرار است به زودی جزییات دقیق تری از نحوه پرداخت پول زمین به دولت را در این طرح اعلام کند.

براساس اظهارات «عباس فرهادیه» مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، سهم زمین که همان سهم دولت است ۱۰ ساله از سوی خریدار بازگرفته می‌شود.

پیمانکار نیز قرار نیست هزینه ساخت را افزایش دهد؛ بلکه همان هزینه‌ای که در ابتدای قرارداد آورده شده است را تا انتها بر عهده می‌گیرد و افزایش هزینه ساخت وجود نخواهد داشت.

عباس فرهادیه مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با ایرنا گفت: مقدمات اجرای این طرح در حال آماده سازی است؛ این طرح برای افرادی مناسب است که اکنون پس انداز و اندوخته ای دارند اما تاکنون در صندوق پس انداز یکم ثبت نام نکرده‌اند.

وی توضیح داد: ضمن اینکه بسیاری از مردم توانایی پرداخت هزینه ساخت مسکن را دارند اما نمی توانند خانه‌دار شوند چون قیمت زمین چند برابر قیمت ساخت است.

فرهادیه گفت: بنابراین در طرح تام‌ فاز ساز و کاری طراحی شده است که افرادی که قدرت پرداخت پول ساخت را دارند اما از پرداخت هزینه زمین به صورت یکجا مشکل دارند بتوانند صاحبخانه شوند.

به گفته فرهادیه با رقمی معادل ۲۰۰ میلیون تومان می‌توان در این طرح شرکت کرد.

وزارت راه و شهرسازی از اواخر سال گذشته تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داد.

تاکنون عملیات ساخت ١۶٧ هزار خانه از طرح اقدام ملی مسکن در بیشتر از ۹ استان آغاز شده است.

رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه هفته گذشته دستور آغاز عملیات اجرایی ۱۵۰ هزار واحد در قالب این برنامه را صادر کرد.

ورود محرک به حوزه مسکن از طریق طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، بخش خصوصی را نیز برای ورود به این بازار ترغیب کرده است و قرار است واحدهای زیادی از این طرح به صورت مشارکتی و با حضور انبوه سازان در استان های مختلف ساخته شود. / ایسنا


شرایط ثبت نام در طرح ملی مسکن اعلام شد/ فراخوان ساخت مسکن در ۱۰۰۰ هکتار زمین دولتی

معاون وزیر راه و شهرسازی از فراخوان ساخت مسکن در ۱۰۰۰ هکتار زمین آماده‌سازی شده دولتی خبر داد و شرایط ثبت نام در طرح ملی مسکن را اعلام کرد.

علی نبیان در نشست خبری به مناسب فرارسیدن هفته دولت، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت بحث مسکن و این‌که یکی از مهم‌ترین‌های پیشران‌های اقتصاد است، اظهار کرد: در این راستا باید اتفاقی در وزارت راه و شهرسازی روی می‌داد، از این رو از سال گذشته دو مبحث مسکن مهر به‌عنوان دغدغه متقاضیان این طرح و ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ دغدغه وزیر راه این بوده که در کار جهادی بتوانیم مسکن مهر را در سراسر کشور را به اتمام برسانیم. در این راستا مسکن مهر  در سه حوزه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر (بنیاد مسکن)،‌ شهرهای جدید (شرکت عمران) و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر (سازمان ملی زمین و مسکن) پیگیری می‌شود. در برنامه اجرایی امسال با استان ها یکی از موضوعات مهم اتمام پروژه‌های مسکن مهر است تا با سرعت بیشتری سال ۹۸ اقدامات اجرایی و اتمام پروژه‌ها را مردم ببینند.

وی بیان کرد:‌ در این زمینه جلساتی برگزار شده و بر اساس برنامه‌ریزی واحدهای مسکن به غیر واحدهای دارای مشکلات حقوقی به اتمام می‌رسد. این پروژه‌ها در مراجع قضایی پرونده دارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد:‌ امیدواریم بتوانیم واحدهای مسکن مهر را بر اساس تاکیدات رئیس‌جمهوری و وزیر راه پیگیری کنیم.

نبیان با اشاره به واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی، گفت: در بودجه سال ۹۷ ردیفی مبنی بر این وجود داشت تا این قبیل واحدها در هماهنگی با بهزیستی و کمیته امداد به این نهادها واگذار شود.  سال گذشته این عدد در سه مجموعه حدود ۶۰ هزار واحد بود که هر کدام دستگاه‌ها (سازمان ملی زمین و مسکن، شهرهای جدید و بنیاد مسکن) توانست بخشی از این واحدها را واگذار کرده‌اند.

وی با یادآوری این‌که بر اساس تفاهمنامه وزارت راه و دفاع یک سری از واحدهای فاقد متقاضی در همه استان‌ها به نیروهای مسلح واگذار می‌شود، افزود: وام مسکن مهر از ۴۰ به ۴۵ میلیون و از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان با پیگیری وزیر راه و شهرسازی عملیاتی شده است. امیدواریم بتوانیم به تعهدات عمل کنیم و پرونده مسکن مهر را امسال ببندیم.

ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی

وی  در ادامه با اشاره به این‌ به دنبال آن بودیم که دغدغه‌های مردم در حوزه مسکن را کاهش دهیم، اظهار کرد: بر این اساس مقدمات ساخت ۴۰۰ هزار واحد در سطح کشور فرام شده که سهم شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد است که زمین آنرا شرکت عمران تامین خواهد کرد. ۱۰۰ هزار واحد در بازآفرینی و ۱۰۰ هزار واحد نیز بر عهده بنیاد مسکن است. وظیفه سازمان ملی زمین این است که زمین مورد نیاز برای ساخت این ۲۰۰ هزار واحد برای شرکت بازآفرینی و بنیاد مسکن تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهایی که بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی زمین نداشته باشد، وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن است که به آنها زمین واگذار کند. در چابهار برای رفع حاشیه نشینی ۱۰۵۰ هکتار به شرکت بازآفرینی شهر واگذار شده است.

نبیان به طرح مسکن مشارکتی اشاره کرد و افزود:‌ سازمان ملی زمین و مسکن فقط زمین را به مجموعه‌های دولتی نمی‌دهد، اگر زمینی داشته باشیم در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم. برای این‌که بتوانیم در این بخش موفق باشیم آن بوده که برای زمین های سازمان طرح تهیه کنیم و آنرا در اختیار سازندگان قرار دهیم تا ساخت و ساز مسکن تسریع شود.

وی ادامه داد:‌ زمین‌های سازمان باید در این برنامه آماده‌سازی می شود (معبر، خیابان بندی، جدول و…) برای تسریع روند ساخت و ساز انجام می‌شود. در این زمینه ۱۰۰۰ هکتار زمین در حال آماده‌سازی در استان‌های مختلف است. از سوی دیگر در زمین‌های آماده‌سازی شده ساخت و سازها آغاز شود که فراخوان این کار انجام شده است.

وی  بیان کرد:‌ منابع مالی سطح کشور برای امر ساخت می‌آید و با منابع مالی سازندگان این اتفاق به صورت ویژه رقم می‌خورد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر این‌که با سازندگان قراردادی امضا می‌شود، تصریح کرد: بر اساس شرایط پیمان مواردی لحاظ شده تا اگر سازنده در بازه زمانی نتواند به تعهدات  خود عمل کند مشمول جرائمی خواهد شد که در قرارداد لحاظ شده است.

نبیان درباره شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی، اظهار کرد: در استان‌ها بنیاد مسکن در راستای اهداف تعیین شده تفاهمات ساخت و ساز را انجام می‌دهد. در پروژه‌های دیگر هم ادارات راه و شهرسازی این کار انجام می‌شود. مقدمات ثبت نام مردم در این طرح در حال فراهم شدن است که یکی از شروط آن سبز بودن فرم ج متقاضیان باشد.

وی با بیان این‌که تلاش دولت این است که طرح ملی مسکن تا پایان عمر دولت دوازدهم به اتمام برسد در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر جزئیات تخلف تعدادی از کارکنان سازمان ملی زمین و مسکن و این‌که چرا وزیر راه و شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن در بحث پیگیری زمین‌خواری از وظایف نماینده تام الاختیار وزیر در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مستثنی شده است، گفت: با توجه به توانمندی سازمان ملی زمین و مسکن در بحث زمین‌خواری و حوزه معاونت حقوقی و املاک،  آقای وزیر گفت مسولیت این امر در حوزه سازمان ملی بر عهده سازمان است.

وی ادامه داد: سازمان ملی زمین و مسکن در مراجع قضایی تمام موارد را در بحث زمین‌خواری پیگیری می‌کند و تیم مجربی را در سازمان مستقر کرده‌ایم. این موضوعات به صورت ویژه در سراسر کشور توسط همکاران حقوقی پیگیری و رصد می‌شود تا بتوانیم دغدغه‌های این بخش را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل دخل و تصرف‌های انجام شده یگان حفاظت از اراضی دولتی در سازمان ملی زمین و مسکن سه سال پیش ایجاد شد و اگر ساخت و ساز غیرقانونی و ورود به زمین های دولتی صورت بگیرد با آن برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: ایام نوروز بهترین فرصت برای زمین‌خواری است که در این ایام تمام نیروهای سازمان آماده باش بودند تا از زمین‌های دولتی حفاظت کنند. در ایام نوروز امسال ۲۵۲ ورود غیرمجاز داشتیم و دیگر کسی نتوانست در زمین‌های دولتی دخل و تصرف و ساخت و سازی را انجام دهد.

به گفته نبیان، طی سه سال اخیر ۴۴۰۹ هکتار زمین به ارزش ۵۶۳۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص جزئیات دستگری چند مدیر سابق سازمان ملی زمین و مسکن نیز گفت:  این موضوع در مراجع قضایی است و اطلاعاتی در این زمینه ندارم ضمن این‌که موضوع مذکور مربوط به حدود ۲۰ سال قبل است. / تسنیم

برچسب ها
توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
50 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments