انتخابات مجلس خبرگان: تاریخ دقیق و زمان انتخابات ۱۴۰۲ / آخرین اخبار

اخبار 🔥 , سیاسی 🔥 ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ بدون دیدگاه

انتخابات مجلس خبرگان : آخرین اخبار / تاریخ و زمان دقیق انتخابات ۱۴۰۲ / ثبت نام داوطلبان / تاریخ برگزاری انتخابات مجلس مجلس خبرگان / اسامی نامزدها / رد صلاحیت شدگان

انتخابات مجلس خبرگان : در این مطلب از بخش اخبار سیاسی در وب سایت نایریکا به انتخابات مجلس خبرگان ۱۴۰۲, انتخابات مجلس خبرگان چند سال یکبار است, آخرین انتخابات مجلس خبرگان, نتاریخ انتخابات مجلس خبرگان اسامی, اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰۲, تعداد اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰ , اسم رئیس مجلس خبرگان, تعداد اعضای مجلس خبرگان رهبری چند نفر است, رئیس مجلس خبرگان کیست و چگونه انتخاب می شود, رئیس مجلس خبرگان رهبری, وظیفه مجلس خبرگان, وظایف مجلس خبرگان, رئیس مجلس خبرگان ۱۴۰۲ می پردازیم

این مطلب با جدیدترین اخبار انتخابات مجلس خبرگان به روز می شود.

با ما همراه باشید.

انتخابات مجلس خبرگان ۱۴۰۲, انتخابات مجلس خبرگان چند سال یکبار است, آخرین انتخابات مجلس خبرگان, نتاریخ انتخابات مجلس خبرگان اسامی, اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰۲, تعداد اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰ , اسم رئیس مجلس خبرگان, تعداد اعضای مجلس خبرگان رهبری چند نفر است, رئیس مجلس خبرگان کیست و چگونه انتخاب می شود, رئیس مجلس خبرگان رهبری, وظیفه مجلس خبرگان, وظایف مجلس خبرگان, رئیس مجلس خبرگان 1402

انتخابات مجلس خبرگان ۱۴۰۲, انتخابات مجلس خبرگان چند سال یکبار است, آخرین انتخابات مجلس خبرگان, نتاریخ انتخابات مجلس خبرگان اسامی, اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰۲, تعداد اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰ , اسم رئیس مجلس خبرگان, تعداد اعضای مجلس خبرگان رهبری چند نفر است, رئیس مجلس خبرگان کیست و چگونه انتخاب می شود, رئیس مجلس خبرگان رهبری, وظیفه مجلس خبرگان, وظایف مجلس خبرگان, رئیس مجلس خبرگان ۱۴۰۲


واکنش شورای نگهبان به دو نامه حسن روحانی در مورد رد صلاحیتش

۱۴۰۲/۱۱/۲۹

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه حسن روحانی دو نامه به شورای نگهبان نوشته‌ که‌ دلایل رد صلاحیت او اعلام شود، گفت: اولویت ما در شورای نگهبان بررسی شکایت داوطلبان است‌ و افرادی که شکایت نکرده‌اند، اولویت بعدی ما هستند.

۲۲ نفر از نمایندگان فعلی نتوانسته‌اند از شورای نگهبان تأیید صلاحیت بگیرند و حتی یک مورد هم مربوط به انتقاد از دولت‌ و سایر دستگاه‌ها نبوده‌ است.| جماران


مصطفی پورمحمدی تایید صلاحیت شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۰

با به پایان رسیدن بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات خبرگان رهبری و بنا بر اخبار رسیده صلاحیت مصطفی پورمحمدی تایید شد.

پورمحمدی مرحله اول بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود./ خبرآنلاین


کیهان خبر داد: رد صلاحیت طائب، پورمحمدی و مصلحی

۱۴۰۲/۱۱/۹

حجت‌الاسلام مصلحی (وزیر اطلاعات در دوره احمدی‌نژاد)، حجت‌الاسلام پورمحمدی (دبیرکل جامعه روحانیت مبارز) و حجت‌الاسلام طائب در همین دوره برای مجلس خبرگان ردصلاحیت شدند.


زنجان در مجلس خبرگان بدون نماینده مانده؛ صلاحیت هیچ‌کسی تایید نشد

۱۴۰۲/۱۱/۹

درحالی‌که در شیراز ۵ کرسی برای رقابت وجود دارد، فقط ۴ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و این امر به معنای آن است که در صورت برگزاری انتخابات در آنجا یک کرسی خالی باقی می‌ماند.

این موضوع در خصوص استان زنجان جالب‌تر است؛ جایی که ظاهراً یک کرسی برای رقابت وجود دارد اما هیچ‌کسی تأیید صلاحیت نشده است و بنابر گفته دبیر ستاد انتخابات این استان، «تاکنون مورد تأییدشده‌ای اعلام نشده است»/هم‌میهن


وضعیت عجیب انتخابات مجلس خبرگان: ۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی رقیبی ندارد! در سه استان تعداد صندلی‌های این مجلس بیش از تعداد تایید صلاحیت‌شدگان است

۱۴۰۲/۱۱/۸

در حالی ۱۳۸ نفر برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان به رقابت می‌پردازند که ۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان که متعلق به پنج استان سمنان، البرز، لرستان، یزد و خراسان جنوبی است، رقیبی ندارد.

همچنین در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان آمار تایید صلاحیت‌شدگان ۱۸۸ نفر بود که در مقایسه با این دوره کاهش داشته است.

گرچه این اعداد پس از اتمام بررسی اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده اندکی تغییر می‌کند و باید منتظر نظر شورای نگهبان بود اما آنچه اعیان است، معنازدایی از «انتخابات» است.

از ۳۱ استان ایران، تا لحظه نگارش این گزارش، آمار رد و تایید صلاحیت کاندیداهای ۲۴ استان در خبرگزاری‌ها موجود است./ دیده بان ایران


واکنش شورای نگهبان به رد صلاحیت رقبای رئیسی در خراسان جنوبی

۱۴۰۲/۱۱/۷

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان:

در خصوص مباحثی هم که این روزها نسبت به برخی حوزه‌های انتخابیه مطرح می‌شود باید بگویم بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است لذا تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نخواهد شد./ ایسنا


تأیید صلاحیت ۱۳۸ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان

۱۴۰۲/۱۱/۵

هادی طحان نظیف درباره اتمام مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که براساس قانون توسط فق‌های شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته تا ساعتی دیگر به وزارت کشور ارسال می‌شود.


حسن روحانی رد صلاحیت شد

۱۴۰۲/۱۱/۴

حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شده بود، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است./ مهر


رئیس ستاد انتخابات: مردم با گواهینامه هم می‌توانند رای بدهند!

۱۴۰۲/۱۰/۱۶

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در این انتخابات مردم با کارت سربازی، گواهینامه، گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه می‌توانند رای بدهند.


رئیسی از رقابت با روحانی جاخالی داد /«رقابت نمایشی» در خراسان جنوبی برای تکرار حضور رئیسی در مجلس خبرگان

۱۴۰۲/۹/۱۰

خبرآنلاین نوشت: اولین رئیس‌جمهوری است که از تهران برای خبرگان رهبری ثبت‌نام نکرده و برخلاف اسلافش ریسک این اقدام را به جان نخریده و ترجیح داده به مانند ادوار قبل، از خراسان جنوبی نامزد شود؛ او «ابراهیم رئیسی» است، رئیس دولت سیزدهم!


وحشت تندروها از حسن روحانی /پژمانفر: صلاحیت روحانی نباید در انتخابات خبرگان تایید شود

۱۴۰۲/۹/۹

کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان، تندروها را نگران و وحشت زده کرده است. در همین راستا از مدتی پیش سیگنال دادن به نهادهای نظارتی برای ردصلاحیت رئیس جمهور پیشین را کلید زده اند.

در جدیدترین مورد نیز نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در یک سخنرانی که فیلم آن منتشر شده است، می گوید: پرونده حسن روحانی را ۲سال است که به قوه قضاییه فرستادیم و باید قوه قضاییه در این مورد تصمیم بگیرد که میخواهد دادگاه آقای روحانی در دادگاه روحانیت اجرا کند یا نه؟ به نظر بنده صلاحیت حسن روحانی نباید در انتخابات مجلس خبرگان تایید شود.

این تلاش ها درحالی صورت می گیرد که بنا به گفته محمد مهاجری حسن روحانی نشان داده است که حضور او می‌تواند به‌راحتی جو سنگینی علیه خالص‌سازها به وجود آورد و این بار نیز آنها نگران هستند که این حضور بتواند علیه آنها فضای منفی درست کند./ خبرآنلاین


حضور روحانی در انتخابات خبرگان بازی برد-برد است؛ چه صلاحیتش تایید شود چه نشود

۱۴۰۲/۹/۹

محمدمهاجری به هم میهن گفت:حضور روحانی در فضای انتخابات می‎تواند حجم قابل‌توجهی از اظهارنظرهای جریان تندرو بر علیه او را به همراه داشته باشد.


استقبال نشریه سپاه از ثبت‌نام حسن روحانی در انتخابات خبرگان، اما بشرط ها و شروط ها

۱۴۰۲/۹/۸

اعتماد نوشت:

«صبح صادق» در آخرین شماره خود به تاریخ دوشنبه ششم آذر ماه، در یادداشتی با عنوان «تکاپوهای سیاسی» به ثبت‌نام روحانی و بیانیه‌ او واکنش نشان داده است.

در این یادداشت نه تنها حرفی از احتمال ردصلاحیت حسن روحانی که این روزها تندروها به زبان می‌آورند، نیامده، بلکه از حضور حسن روحانی در انتخابات خبرگان استقبال شده و حضور او و ابراهیم رییسی را موجب رونق در انتخابات دانسته است. از سوی دیگر اما در این یادداشت سعی شده تمام عوامل کاهش مشارکت در دو انتخابات ریاست‌جمهوری ١۴٠٠ و مجلس ١٣٩٨، بر گردن دولت و مجلس وقت انداخته شود؛ بدون توجه به سایر عواملی که مهم‌تر و موثرتر از مطالب مطرح شده بود.

نشریه سپاه پاسداران در این بخش از یادداشت، نوشته که «باید از روحانی خواست» تا آن «بخش از هواداران جریان خود را که بر آتش رادیکالیسم دمیده و اغتشاش و بلوا را دنبال می‌کنند، سر عقل آورد». صبح صادق در ادامه «تداوم» آنچه سطور قبل ذکر کرده را «نه ممکن و نه مطلوب» دانسته که «جز خسارات برای این سرزمین نخواهد داشت». نویسنده نشریه سپاه پاسداران از حسن روحانی خواسته تا اگر آن طیف مدنظرش «قابل هدایت» نیستند، از آنان «اعلام برائت» کند.


انتخابات مجلس خبرگان ۱۴۰۲

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با مرحلهٔ نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری برای یک دوره هشت ساله برگزار خواهد شد.

انتخابات مجلس خبرگان چند سال یکبار است

طبق قانون اساسی ، هر هشت سال یکبار انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می گردد که در آن ، مردم می توانند نمایندگان مورد نظر خود را انتخاب کنند . انتخابات مجلس خبرگان رهبری از این جهت دارای اهمیت است که خبرگان منتخب ، نظارت مستمری بر مقام رهبری خواهند داشت و در صورت فوت ، کناره گیری یا عزل رهبر ، به انتخاب رهبر خواهند پرداخت .

آخرین انتخابات مجلس خبرگان

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با مرحلهٔ نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری برای یک دوره هشت ساله برگزار خواهد شد.

تاریخ انتخابات مجلس خبرگان

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

 

اسامی اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰۲

سید محمدعلی آل‌هاشم (تبریز)

صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

علیرضا ادیانی (رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا)

محسن اسماعیلی (تهران) از اعضای فعلی

محمد امامی کاشانی (تهران) از اعضای فعلی

علیرضا تقوایی از اساتید اخلاق

سید علی حسینی اشکوری (گیلان) از اعضای فعلی

سید احمد حسینی خراسانی (خراسان رضوی) از اعضای فعلی

سیدرضا حسینی مازندرانی، رئیس حوزه علمیه شهرری

سید احمد خاتمی (کرمان) از اعضای فعلی

امیررضا دهقانی‌نیا رئیس مجتمع قضایی شهید بهشتی

علی رازینی (تهران)

سید ابراهیم رئیسی (خراسان جنوبی) رئیس‌جمهور و از اعضای فعلی

مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها (تهران)

رضا رمضانی گیلانی (گیلان) از اعضای فعلی

حسن روحانی (تهران) از اعضای فعلی

محسن رهامی نماینده ادوار اول و دوم مجلس شورای اسلامی و از فعالان اصلاح طلب

علیرضا سلیمی نماینده سابق محلات در مجلس

حمید شهریاری (دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)

هادی صادقی (تهران) معا. ن ق. ه قضائیه

غلامعلی صفایی بوشهری (تهران)

ابراهیم کلانتری (تهران) تولیت شاهچراغ

علی اکبر کلانتری (فارس) از اعضای فعلی

ماموستا عبدالسلام کریمی (تهران) دستیار و مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

محسن قمی (تهران)

حسن عالمی (خراسان رضوی)

سید محمود علوی (تهران) از اعضای فعلی

سید احمد مرتضوی مقدم مشاور عالی رئیس قوه قضاییه (احتمالا تهران؟)

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای کنونی

محمدعلی موحدی کرمانی (تهران) از اعضای فعلی

حسن نوروزی

تعداد اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰۲

طبق ماده ۱ عده نمایندگان مجلس خبرگان ۸۸ نفرمیباشد.

 

اسم رئیس مجلس خبرگان

آیت الله احمد جنتی

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments