عید قربان: تاریخ عید قربان ۱۴۰۰ و ۹۹، اخبار، داستان، متن تبریک، اس ام اس، شعر

تقویم 🔥 ۱۵ تیر ۱۳۹۹ بدون دیدگاه

عید قربان: درباره عید قربان / تاریخ عید قربان ۱۴۰۰ و ۹۹ / داستان، متن، شعر، اس ام اس و تبریک عید قربان

عید قربان : در این مقاله از بخش تقویم و مناسبت ها در وبسایت نایریکا به عید قربان, تاریخ عید الاضحی, درباره عید قربان, عید قربان ۱۴۰۰, عید قربان ۹۹, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان ۱۴۰۰, تاریخ عید قربان ۹۹, عید قربان چه روزی است ۱۴۰۰ و ۹۹, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان ۱۴۰۰, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان ۱۴۰۰, تاریخ عید قربان ۹۹, عید قربان چه روزی است ۱۴۰۰, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان, تاریخ عید الاضحی

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:


درباره عید قربان

عید قُربان (به عربی: عید الأضحی) روز دهم ماه قمری ذی الحجه، مصادف با عید قربان از گرامیترین عیدهای مسلمانان است که به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

عید قربان که از جمله تعطیلات رسمی مسلمانان است، از یک تا چهار روز جشن گرفته می‌شود و در طی آن مردم با پوشیدن بهترین پوشاک خود، پس از انجام عبادات، به دید و بازدید و جشن و سرور می‌پردازند.

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

درباره عید قربان

مراسم عید

برگزار کردن مراسم قربانی در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی قربانی نمودن واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آنرا بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌کنند.

حاجیان در این روز پس از به پایان رساندن مناسک حج، حیوانی را ذبح می‌کنند و پس از قربانی آنچه بر آنان در حال احرام، حرام شده بود – مانند نگاه کردن در آینه، گرفتن ناخن و شانه زدن مو -، حلال می‌گردد و با توجه به اینکه حج، یکی از عبادتهای بسیار مهم در اسلام است، توانایی به انجام رساندن آن نیز برای هر مسلمانی بسیار شادی آور است، در نتیجه، روزی که پس از انجام وظایف سنگین حج، به عنوان جایزه الهی و اتمام احرام پیش می‌آید را عید می‌دانند.
همچنین در روایت‌های مکرری نقل شده که در روز عید قربان، قربانی کنید تا گرسنگان و بیچارگان نیز به خوراک برسند.

ریشه عید قربان

عید قربان ریشه در دوران قبل از تاریخ بشر دارد.

انسان‌های اولیه برای به دست آوردن ترحم خدایان دست به قربانی کردن حیوانات و انسان‌ها می‌زدند.

اسلام

گوشت قربانی برای پخش آماده می‌شود.

در روایات مختلف دین اسلام آمده‌است که ابراهیم پیامبر در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام نهاد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود.

اما مدتها بعد، هنگامی که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی چندین بار در خواب به ابراهیم نازل شد و بدون ذکر هیچ دلیلی به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.

او پس از کشمکشهای فراوان درونی، در نهایت با موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر می‌روند و ابراهیم آماده سر بریدن فرزند محبوب خود می‌شود.

اما به هنگام انجام قربانی اسماعیل خداوند که او را سربلند در امتحان می‌یابد، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم می‌فرستد.

این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه‌ای برای حجاج می‌گردد تا در این روز قربانی کنند و از این طریق برای یتیمان و تهیدستان خوراکی فراهم سازند.

دراین روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا گردد.

نماز عید قربان باید در فاصله زمانی طلوع آفتاب روز عید تا ظهر خوانده شود و شامل دو رکعت است.


عید قربان ۱۴۰۰

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ (تعطیل)

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

عید قربان ۱۴۰۰ / عید قربان ۲۰۲۱

۱۰ ذی الحجه ۱۴۴۰

عید قربان که از تعطیلات رسمی تمام مسلمانان است، در بعضی از کشورها تا ۳ روز تعطیل می باشد. در کشور ما نیز تعطیلی عید قربان یک روز است.


عید قربان ۹۹

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ عید سعید قربان [ ١٠ ذوالحجه ]

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

عید قربان ۹۹ / عید قربان ۲۰۲۰

۳۱ آگوست ۲۰۲۰

۱۰ ذی الحجه ۱۴۴۱


داستان عید قربان

روزی اسماعیل که جوانی نیرومند و زیبا بود از شکار برگشت، چشم ابراهیم به قد و جمال هم چون سرو اسماعیل افتاد، مهر پدری، آن هم نسبت به چنین فرزندی، به هیجان آمد و محبت اسماعیل در زوایای دل ابراهیم جای گرفت خداوند خواست ابراهیم را در مورد همین محبت سرشار امتحان کند.

شب شد، همان شب ابراهیم در خواب دید که خداوند فرمان می‎دهد که باید اسماعیل را قربان کنی.

ابراهیم در فکر فرو رفت که آیا خواب، خواب رحمانی است؟

شب بعد هم عین این خواب را دید، این خواب را در شب سوم نیز دید، ‌یقین کرد که خواب رحمانی است. و وسوسه‎ای در کار نیست.

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

داستان عید قربان / عید قربان ۹۹ / عید قربان ۲۰۲۰

ابراهیم در یک دو راهی بسیار پرخطر قرار گرفت، اکنون وقت انتخاب است، کدام را انتخاب کند، خدا را یا نفس را، او که همیشه خدا را بر وجود خود حاکم کرده، در این جا نیز ـ هر چند بسیار سخت بود ـ به سوی خدا رفت، گرچه ابلیس، سر راه او بی‎امان وسوسه می‎کرد.

مثلاً به او می‎گفت این خواب شیطانی است و یا از عقل دور است، که انسان جوانش را بکشد و…

ابراهیم که بت شکن تاریخ بود، اکنون ابلیس شکن شد، جهاد اکبر کرد، و با تصمیمی قاطع آماده قربان کردن اسماعیل شد، چرا که کنگره عظیم حج قربان می‎خواست، ایثار و فداکاری می‎خواست، نفس کشی و ابلیس کشی می‎خواست تا مفهوم واقعی و عینی یابد، و امضا شود و مورد قبول واقع گردد.

ابراهیم نخست این موضوع را با مادر اسماعیل «هاجر» در میان گذاشت به او گفت: لباس پاکیزه به فرزندم اسماعیل بپوشان، موی سرش راشانه کن، می‎خواهم او را به سوی دوست ببرم و هاجر اطاعت کرد.

وقت حرکت، ابراهیم به هاجر گفت: کارد و طنابی به من بده، هاجر گفت: تو به زیارت دوست می‎روی، کارد و طناب برای چه می‎خواهی؟
ابراهیم گفت: شاید گوسفندی قربان بیاورند، به کارد و طناب احتیاج پیدا کنم.

هاجر کارد و طناب آورد، وابراهیم با اسماعیل به سوی قربانگاه حرکت کردند.

مقاومت ابراهیم، اسماعیل و هاجر در برابر وسوسه‎های شیطان

شیطان به صورت پیرمردی نزد هاجر آمد و به حالت دلسوزی و نصیحت گفت: آیا می‎دانی ابراهیم، اسماعیل را به کجا می‎برد.

گفت: به زیارت دوست.

شیطان گفت: ابراهیم او را می‎برد تا به قتل رساند.

هاجر گفت: کدام پدر،‌پسر را کشته است مخصوصاً پدری چون ابراهیم و پسری مانند اسماعیل.

شیطان گفت: ابراهیم می‎گوید: خدا فرموده است.

هاجر گفت: هزار جان من و اسماعیل فدای راه خدا باد، کاش هزار فرزند می‎داشتم و همه را در راه خدا قربان می‎کردم (نقل شده: هاجر چند سنگ از زمین برداشت و به سوی شیطان انداخت و او را از خود دور کرد).

وقتی که شیطان از هاجر مأیوس شد، به صورت پیرمرد نزد ابراهیم رفت و گفت: ای ابراهیم! فرزند خود را به قتل نرسان که این خواب شیطانی است، ابراهیم با کمال قاطعیت به او رو کرد و گفت: ای ملعون، شیطان تو هستی.

پیرمرد پرسید: ای ابراهیم! آیا دل تو را می‎دارد که فرزند محبوبت را قربان کنی؟

ابراهیم گفت: سوگند به خدا اگر به اندازه افراد شرق و غرب فرزند داشتم و خدای من فرمان می‎داد که آنها را در راهش قربان کنم، تسلیم فرمان او بودم (نقل شده ابراهیم با پرتاب کردن چند سنگ به طرف شیطان، او را از خود دور ساخت).

شیطان از ابراهیم ـ علیه السلام ـ ناامید شد و به همان صورت سراغ اسماعیل رفت، و گفت: ای اسماعیل، پدرت تو را به قتل برساند، اسماعیل گفت: برای چه؟ شیطان گفت: می‎گوید فرمان خدا است، اسماعیل گفت: اگر فرمان خدا است، در برابر فرمان خدا باید تسلیم بود، چند سنگ برداشت و با سنگ به شیطان حمله کرد و او را از خود دور نمود.

ابراهیم و اسماعیل ـ علیه السلام ـ در قربانگاه

ابراهیم فرزند عزیزش، میوه دلش و ثمره یک قرن رنج و سختیهایش، اسماعیل عزیزتر از جانش را به قربانگاه «منی» آورد، به او گفت: فرزندم! در خواب دیدم که تو را قربان می‎کنم.

اسماعیل این فرزند رشید و با کمال که به راستی شرایط فرزندی ابراهیم را دارا بود، بی‎درنگ در پاسخ گفت: ای پدر! فرمان خدا را انجام بده، به خواست خدا مرا از مردان صبور و بااستقامت خواهی یافت.

ای پدر وصیت من به تو این است که:

۱٫ دست و پای مرا محکم ببند تا مبادا وقتی تیزی کارد بر من رسید، حرکتی کنم و لباس تو خون آلود گردد

۲٫ وقتی به خانه رفتی به مادرم تسلی خاطر بده و آرام بخش او باش

۳٫ مرا درحالی که پیشانیم روی زمین است و در حال سجده هستم قربان کن که بهترین حال برای قربانی است، وانگهی چشمت به صورت من نمی‎افتد و در نتیجه محبت پدری بر تو غالب نمی‎شود و تو را از اجرای فرمان خدا باز نمی‎دارد

ابراهیم دست و پای اسماعیل را با طناب بست و آماده قربان کردن اسماعیل عزیزش شد، روحیه عالی اسماعیل، در را در اجرای فرمان کمک می‎کرد، ابراهیم کارد را بر حلقوم اسماعیل می‎گذارد، و برای این که فرمان خدا سریع اجرا گردد، کارد را فشار می‎دهد، فشاری محکم، اما کارد نمی‎برد،

ابراهیم ناراحت می‎شود از این رو که فرمان خدا به تأخیر می‎افتد، با ناراحتی کارد را به زمین می‎اندازد، کار به اذن خدا به زبان می‎آید و می‎گوید:

«خلیل به من می‎گوید ببر، ولی جلیل (خدای بزرگ) مرا از بریدن نهی می‎کند».

ابراهیم از اسماعیل کمک می‎خواهد، به او می‎گوید فرزند چه کنم؟

اسماعیل می‎گوید: سر کارد را (مانند نحر کردن شتر) در گودی حلقم فرو کن، ابراهیم می‎خواست پیشنهاد اسماعیل را عمل کند و در همین لحظه ندای خدا به گوش ابراهیم می‎رسد:

هان ای ابراهیم! «قَد صَدقتَ الرؤیا؛ فرمان خدا را با عمل تصیق کردی»

همراه این ندا گوسفندی که مدتها در صحرای علفزار بهشت چریده بود نزد ابراهیم آورده شد، ابراهیم ندایی شنید که از اسماعیل دست بردار و به جای او این گوسفند را قربان کن.

خداوند تشنه خون نیست، نمی‎خواهد آدم بکشد، بلکه می‎خواهد آدم بسازد، ابراهیم و اسماعیل با این همه ایثار و بندگی و ایستادگی در سخت‎ترین امتحانات الهی، قهرمانانه فاتح شدند.

قصه ابراهیم و اسماعیل، قصه کشتن و خونریزی نیست بلکه قصه ایثار و استقامت و فداکاری و تسلیم حق بودن است، تا ابراهیمیان تاریخ بدانند که باید این چنین به سوی خدا رفت،‌ از همه چیز برید و سر به آستان الله نهاد.


متن عید قربان

عید قربان یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است. عید قربان، عید فداکاری، ایثار، قربانی، اخلاص و عشق است.
عید سعید قربان مبارک

✦✦✦✦

قربان، یادبود بی‌همتای سرسپاری محض ابراهیم و اسماعیل در برابر پروردگار
و معجزه بی بدیل سخاوت و مهربانی ذات حق تعالی بر تمامی مهربانان مبارک باد.

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

متن عید قربان / عید قربان سال ۹۹ / عید قربان سال ۲۰۲۰

نـزولِ فیـض رب العـــــالمین است
حـلولِ عیـــــد قـــــربان در زمیـــــن اســــت
عید قربان مبارک

✦✦✦

عید به مسلخ کشیدن نفس و به معراج بردن عشق
عید سعید قربان بر شما مبارک باد

✦✦✦✦
بر پیکر عالم وجود جان آمد
صد شکر که امتحان به پایان آمد
از لطف خداوند خلیل الرحمن
یک عید بزرگ به نام قربان آمد
عید سعید قربان مبارک

✦✦✦✦

عیدقربان، جشن رهیدگی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین بر همه ابراهیمیان مبارک باد.

✦✦✦✦

اسماعیل که هیچ
چه خواهش‌های نفسانی که برای تو قربانی نکردیم
و چه نعمت‌های آسمانی که هر روز برای‌مان فرستادی
قربانت شوم که این‌قدر کریمی!
عید قربان مبارک

✦✦✦✦

عید قربان
بانماز وعبادتش
با ذکر و دعایش
باقربانى وصدقات و احسانش
بسترى براى جارى ساختن
مفهوم عبودیت و بندگیست
این عید بندگی بر شمامبارک

✦✦✦✦

هرچه امام حسین علیه السلام در دعای عارفانه عرفه‌اش از خدا طلبید ارزانیتان باد …
عیدتان مبارک

✦✦✦✦

خدایا قسمت می‌دهم هر لحظه کمکم کنی تا نفسم را به قربانگاه درگاهت عرضه کنم
و تو قربانی شدن و نلرزیدن و نلغزیدن را عنایت فرما

✦✦✦✦

ای عزیزان به شما هدیه یزدان آمد
عید فرخنده‌ی نورانی قربان آمد
حاجیان سعی شما شد به حقیقت مقبول
رحمت واسعه‌ی حضرت سبحان آمد

✦✦✦✦

خوشا آنان که با حق آشنایند
مطیع محض فرمان خدایند
چو ابراهیم اسماعیل خود را
فدای امر الله می‌نمایند
عید سعید «قربان»، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک

✦✦✦✦

نشانم ده صراط روشنم را
خودم را، باورم را، بودنم را
خداوندا من از نسل خلیلم
به قربانگاه می‌آرم “منم” را


شعر عید قربان

ای عزیزان به شما هدیه ز یزدان آمد
عید فرخنده ی نورانی قربان آمد

حاجیان سعی شما شد به حقیقت مقبول
رحمت واسعه ی حضرت سبحان آمد

عید قربان به حقیقت ز خداوند کریم
آفتابی به شب ظلمت انسان آمد

جمله دلها چو کویری ست پر از فصل عطش
بر کویر دل ما نعمت باران آمد

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

شعر عید قربان

خاک میسوخت در اندوه عطش با حسرت
نقش در سینه ی این خاک گلستان آمد

امر شد تا که به قربانی اسماعیلش
آن خلیلی که پذیرفته ز رحمان آمد

امتحان داد به خوبی بخدا ابراهیم
جای آن ذبح عظیمی که به قربان آمد

آن حسینی که ز حج رفت سوی کرببلا
به خدا بهر سر افرازی قرآن آمد

ای تو جان نوبهاران، خوش رسیدی، خوش رسیدی!
ای تو شور آبشاران، خوش رسیدی، خوش رسیدی!

ای شراب آسمانی، ای طلوع مهربانی
با تو شد خورشید خندان، خوش رسیدی، خوش رسیدی!

ای که نامت گشته ذکر هر دم جان و روانم
ای شفای درد پنهان، خوش رسیدی، خوش رسیدی!

آمدی چون ماه تازه، تیغ بر کف، خنده بر لب
آمدی ای عید قربان! خوش رسیدی، خوش رسیدی!

آمدی چون سیلْ جوشان ، بی‌خبر، ناگه، خروشان
تا کنی این خانه ویران، خوش رسیدی، خوش رسیدی!

خانه‌ی عقل زبون را، عقل سرد تیره‌گون را
کرده‌ای با خاک یکسان، خوش رسیدی، خوش رسیدی!

شعر می‌جوشد ز من، پیوسته هر شب، هر سحرگه
از تو شد این چشمه جوشان، خوش رسیدی، خوش رسیدی!


اس ام اس عید قربان

زندگی‌تان به زیبایی گلستان ابراهیم و پاکی چشمه زمزم عید قربان مبارک

✦✦✦✦

همزمان با عید قربان دلت را قربانی محبت ،عشق ،صمیمیت و مهربانی من کن

✦✦✦✦

و ابراهیم، اسماعیلش را قربانی کرد…. و حسین، اکبرش و اصغرش و قاسمش و عباسش و همه چیزش را …. عید قربان مبارک

✦✦✦✦

عید قربان گرچه آیین خلیل آزر است / ملت اسلام را امروز زیب و زیور است حبّذا عیدى که سرخ از خون قربانى او / گونه اسلام و روى ملت پیغمبر است.

✦✦✦✦

ز اسماعیل جان تا نگذری مانند ابراهیم / به کعبه رفتنت تنها نماید شاد شیطان را کسی کو روز قربان، غیر خود را می کند قربان / نفهمیده است هرگز معنی و مفهوم قربان را

✦✦✦✦

خاک عرفات را , آب زمزم را , کوه حرا را , جرات ابراهیم را , طاقت اسماعیل را , وصال معشوق را صاحب کعبه نصیبت کنند . عیدتان مبارک

✦✦✦✦

همزمان با عید قربان دلت را قربانی محبت ،عشق ،صمیمیت و مهربانی من کن .

✦✦✦✦

عید قربان عید عبادت و بندگی و عید اطاعت از قادر یکتا بر شما تهنیت باد.

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

اس ام اس عید قربان جدید / پیامک عید قربان جدید / متن عید قربان جدید

اس ام اس عید قربان خنده دار و سرکاری

همیشه آرزو داشتم جگرتو بخورم و الان خیلی خوشحالم. چون فردا دیگه به آرزوم میرسم

✦✦✦✦

این دو سه روز رو رژیم بگیر تا لاغر شی که انتخابت نکنن! اینو به بقیه گله هم بگو !!! عید قربان پیشاپیش مبارک

✦✦✦✦

عید قربان نزدیکه، این جماعت براشون گاو و گوسفند فرقی نمی کنه… نگرانتم!!!

✦✦✦✦

سلام خوبی؟

الان کجایی؟
راستی بهت تبریک می گم
واقعا باید خوشحال باشی نه؟
کاری که تو کردی واقعا شاهکار بود خیلی خیلی حرفه ای هستی
هیچکی فکرشم نمی کرد بتونی دیروز از زیر تیغ فرار کنی
تو باعث افتخار بقیه گوسفندایی

✦✦✦✦

می دونی؟
میگن گوسفندا همشون آنفولانزای خوکی گرفتن تو رو خدا تو نگیری ها
من یکی رو تو حساب کردم. عید قربان مارو جلو در و همسایه ضایع نکن

عید قربان, درباره عید قربان, عید قربان ۹۹, عید قربان 1400, داستان عید قربان, متن عید قربان, شعر عید قربان, اس ام اس عید قربان, تاریخ عید قربان 1400, عید قربان چه روزی است 1400, عید قربان مبارک, تاریخ عید قربان

اس ام اس عید قربان سرکاری و طنز

عید قربان نزدیک است تا می تونی علف بخور قیمتت بره بالا

✦✦✦✦

عید قربون پارسال که در رفتی امسال چیکار می خوای بکنی

✦✦✦✦

اگر زنده ای sms بده (طرح آمار گیری از بازماندگان عید قربان)

✦✦✦✦

از امروز چند روز بیشتر زنده نیستی…
از فرصتی که داری لذت ببر گوسفند عزیز!
پیشاپیش فرا رسیدن عید قربان رو بهت تسلیت می گم !

✦✦✦✦

این روزا خیلی مواظب خودت باش… جونت در خطره… ممکنه سرتو ببرن…
این اس ام اس رو برای گوسفند های دیگه هم بفرست !!!
پیشاپیش عید قربان مبارک

✦✦✦✦

زودتر به دفتر تهیه و ارسال چارپایان واسه ذبح عید قربان مراجعه کن !!


متن دعای قنوت نماز عید قربان

متن دعای قنوت نماز عید قربان

متن دعای قنوت نماز عید قربان


آخرین اخبار مربوط به عید قربان

 

بوریس جانسون در پیامی توئیتری عید قربان را به مسلمانان تبریک گفت

۱۳۹۸/۵/۲۰

توییت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پیام تصویری:

چه شما یکی از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسلمان انگلیس باشید یا یکی از یک میلیارد نفری در دنیا که این هفته عید قربان را جشن می گیرند، می خواهم از این فرصت استفاده کنم و به همه شما بگویم عید مبارک


دام زنده برای عید قربان کیلویی چند؟

۱۳۹۸/۵/۲۰

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه تمام تمهیدات در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان انجام شده است، گفت:

پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم دام زنده در روز عید قربان ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان باشد و گوشت دام‌های ذبح شده این روز با برچسب مخصوص برای خرید از سوی افراد در سطح شهر توزیع خواهد شد.


اقامه نماز عید سعید قربان در مصلای امام خمینی (ره)

۱۳۹۸/۵/۱۹

هم زمان با فرارسیدن عید سعید قربان نماز این روز به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در مصلای امام خمینی اقامه می‌شود.

درب‌های مصلی از ساعت ۶:۳۰ باز و مراسم از ساعت ۷ آغاز می‌شود.

سازمان اتوبوسرانی تهران از ساعت ۶ صبح روز دوشنبه از مساجد و میادین‌های اصلی شهر نمازگزاران را به مصلای امام خمینی می‌رساندند.


قیمت دام زنده سبک برای عید قربان ۴۲هزار تومان تصویب شد

۱۳۹۸/۵/۱۹

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران:

در جلسه‌ای با حضور وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت قیمت دام زنده سبک برای عید قربان ۴۲ هزار تومان تصویب شد که در ۱۹ مرکز عرضه بهداشتی در استان تهران عرضه خواهد شد.


گوشت قربانی پس از ذبح ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود

۱۳۹۸/۵/۱۹

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران:

هموطنانی که اقدام به ذبح گوسفند در روز عید قربان می‌کنند گوشت قربانی را ۲۴ ساعت پس از ذبح در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.


قیمت دام زنده در آستانه عید قربان اعلام شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت:

قیمت هر کیلوگرم دام زنده مرغوب ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان است و هرکیلوگرم گوشت گوسفندی ایرانی به صورت شقه به قیمت ۱۰۳ هزار تومان به فروش می رسد. /تسنیم

برچسب ها
توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments